Unilever utilizeaza ulei de palmier din surse sustenabile

Compania Unilever, unul dintre cei mai importanti producatori de bunuri de larg consum din lume, anunta ca utilizeaza ulei de palmier din surse sustenabile.

Unilever a cumparat un numar suficient de certificate Green Palm astfel incat necesarul de ulei de palmier impus de business-ul desfasurat in Europa, cat si de cel din Australia si Noua Zeelanda, sa fie asigurat.

„Aceasta actiune face parte din angajamentul Unilever de a procura, pana in anul 2015, toata cantitatea de ulei de palmier necesara din surse certificate a fi sustenabile”, se precizeaza intr-un comunicat de presa Unilever.

Green Palm este un program dedicat comertului si se bazeaza pe emiterea de certificate catre producatorii de ulei de palmier astfel incat acestia sa obtina profituri mai mari din vanzarea recoltelor ce au fost obtinute prin intermediul programelor de agricultura sustenabila.

Programul, sustinut de Roundtable on Sustainable Palm Oil (RSPO), a fost conceput cu scopul de a oferi o solutionare problemelor legate de mediu, care privesc deopotriva sfera sociala, si care sunt generate de productia de ulei de palmier.

„Aceasta reprezinta o realizare importanta si un pas inainte semnificativ pe care il facem in drumul nostru pentru procurarea uleiului de palmier din surse sustenabile. Pana in momentul in care vom avea la dispozitie lanturi de aprovizionare separate, certificatele Green Palm sunt cea mai buna optiune pentru incurajarea cultivatorilor sa respecte normele RSPO si sa garanteze faptul ca plantatiile lor respecta principiile sustenabilitatii. Consumatorii nostrii pot opta cu incredere pentru brandurile Unilever, deoarece sprijinim activ dezvoltarea unei industrii de ulei de palmier sustenabile”, a declarat Gavin Neath, Senior Vice-President Unilever Global Communications and Sustainability.

In prezent, pe piata sunt disponibile cantitati importante de ulei de palmier care sunt certificate ca provenind din surse sustenabile. Cu toate acestea, volumul de materie prima nu este oferit de lanturi de aprovizionare independente astfel incat cumparatorii sa poata avea garantia faptului ca uleiul rafinat pe care il achizitioneaza provine de pe o plantatie si dintr-o rafinarie care au fost acreditate ca respectand normele sustenabilitatii.

Palmier verde

Anul trecut, Unilever a achizitionat 180.000 de certificate Green Palm. Aceasta achizitie a reprezentat peste 80% din total certificatelor care au fost comercializate la nivel global in 2009. Acest volum va fi dublat in 2010.

„Speram ca actiunile intreprinse de noi sa schimbe situatia industriei de ulei de palmier si sa contribuie la oprirea defrisarilor din Asia de Sud-Est”, a concluzionat Neath.

spot_img

Ultimele știri