Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Rabla 2014: Tichetele electronice destinate persoanelor fizice, epuizate înainte de termen

Programul Rabla este deja la a 10-a ediție fiind unul dintre cele mai longevive programe guvernamentale.

Astăzi, 13 octombrie 2014, a fost epuizat ultimul tichet electronic destinat persoanelor fizice prin Programul de Înnoire a Parcului Auto (Rabla 2014), se arată într-un comunicat al Ministerului Mediului și Schimbărilor Climatice (MMSC). Programul a fost lansat în luna aprilie 2014 și a dat posibilitatea ca 17.000 de români să-își înlocuiască mașinile vechi, poluante cu altele noi, cu emisii reduse. Programul este deja la a 10-a ediție, fiind unul dintre cele mai longevive programe guvernamentale.

Este pentru prima dată când tichetele sunt epuizate înainte de termenul limită stabilit de calendarul de desfășurare. Succesul din acest an se datorează categoric introducerii în premieră a tichetelor electronice gestionate prin sistemul informatic al AFM. Astfel, atât noi, autoritățile, cât și beneficiarii am putut urmări în timp real dinamica desfășurării întregului proces de accesare a tichetelor electronice. Pe de altă parte, derularea Programului prin dealerii auto dar și faptul că tichetele nu au mai fost împărțite pe județe, ele fiind consumate în funcție de cerere, au generat deopotrivă rezultatele cele mai bune de la lansarea Programului în urmă cu 10 ani”, spune Attila Korodi, ministrul Mediului și Schimbărilor Climatice.

Ministerul Mediului și Schimbărilor Climatice, prin Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), a alocat suma de 119 milioane lei pentru persoanele fizice care au dorit să-și caseze avutovehiculul vechi și să-l schimbe cu unul nou. Prima de casare acordată fiecărui beneficiar al Programului a fost de 6500 lei. Rezervarea primului tichet electronic, de la lansarea Programului, a fost înregistrată în sistemul informatic al AFM în data de 8 aprilie 2014.

Interesul Ministerului Mediului și Schimbărilor Climatice este de a diminua pe cât se poate emisiile din trafic, acestea fiind responsabile în multe aglomerări urbane de calitatea aerului și a sănătății populației. Plecând de la succesul Programului din acest an dar și de la rezultatele înregistrate în toți cei 10 ani de când funcționează, vom gândi până la finalul anului cum va arăta Programul de Înnoire a Parcului Auto în anul 2015”, a adăugat Attila KORODI, ministrul Mediului și Schimbărilor Climatice.

spot_img

Ultimele știri