„Rabla” pentru mașini electrice merge cu frâna trasă

Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic, mai cunoscut sub numele de „Rabla Plus”, nu a reușit să atragă atenția cumpărătorilor fie ei persoane fizice sau persoane juridice. Deși programul prevede un ajutor substanțial, de până la 6000 de euro, pentru cei care vor să cumpere un automobil electric, potențialii clienți se pare că au preferat varianta clasică a programului sau să-și cumpere mașini electrice în afara programului.

rabla plus

În cadrul Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic 2016, au fost achiziționate 5 autovehicule electrice de către persoanele juridice înscrise în program”, a declarat, pentru Green Report, președintele Administrației Fondului de Mediu, Mihai Moia.

În comparație, până la data de 1 noiembrie 2016, prin programul Rabla Clasic au fost achiziționate 18.069 de autovehicule noi, 17.583 de către persoanele fizice și 486 de către persoanele juridice.

În afara „Rabla Plus”, piața mașinilor electrice se află în plină creștere

Potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), în perioada ianuarie – septembrie 2016, numărul mașinilor electrice achiziționate a ajuns la 615 unități, în creștere cu aproape 130% față de perioada similară a anului trecut.

În topul celor mai comercializate mărci auto electrice 100%, din ianuarie până în septembrie, primul loc este ocupat de BMW ( 35 unități), urmată de Volkswagen (10 unități), Mercedes-Benz și Volvo (câte 9), Mitsubishi (6), Renault (3) și Porsche (2).

Programul este încă în derulare. Pot să vă spun că pe partea de mașini electrice și hibride nu am detectat al populație un interes foarte mare, și într-un fel este și explicabil. Nu există, încă, o buna infrastructură bună de alimentare, apoi prețul de achiziție încă este destul de ridicat, în ciuda faptului că noi am dat o subvenție foarte generoasă”, a declarat ministrul Mediului, Cristian Pașca Palmer, la conferința de deschidere a Salonului Auto București.

Aceasta a adăgat că bugetul programului trebuie să fie angajat până la finalul anului și speră ca cei care vor prelua guvernarea să continue programul în forma actuală sau una îmbunătățită.

Conform datelor AFM, suma alocată finanțării programului „Rabla Plus” este de 5 milioane de lei, din care 2 milioane pentru persoane juridice și 3 milioane pentru persoane fizice.

Prin programul Rabla Plus românii care vor să aleagă o mașină care nu poluează beneficiază din partea AFM de două tipuri de eco-tichete: un eco-tichet de 5.000 de lei pentru achiziționarea unui autoturism nou electric-hibrid; un eco-tichet de 20.000 de lei pentru mașinile noi 100% electrice.

În situația în care un cetățean deține o mașină veche pentru casat și dorește să achiziționeze un autoturism nou 100% electric sau nou electric hibrid, va beneficia de un sprijin financiar de aproximativ 6.000 de euro, deoarece va primi, concomitent, atât prima de casare de 6.500 de lei cât și eco-tichetul de 20.000 de lei sau cel de 5.000 de lei.

spot_img

Ultimele știri