Regiunea Paris va lansa cea mai mare flot─â de biciclete electrice din lume

in Transport 15 November 2018 35 Views

Regiunea Paris inten┼úioneaz─â s─â lanseze o flot─â numeroas─â de biciclete electrice ├«n cadrul unei scheme finan┼úat─â de stat menit─â s─â-i conving─â pe naveti┼čti s─â pedaleze p├ón─â la locul de munc─â ┼či s─â se reduc─â astfel traficul ┼či poluarea.

├Äncep├ónd din septembrie 2019, Ile-de-France Mobilit├ęs (IDFM), compania care coordoneaz─â re┼úeaua de transport ├«n comun din Paris ┼či din Regiunea Parizian─â, va oferi p├ón─â la 10.000 de e-biciclete ce vor putea fi ├«nchiriate pe perioade lungi. Schema s-ar putea extinde ulterior la 20.000 de vehicule, ceea ce ar face din aceast─â ini┼úiativ─â cel mai mare program de ├«nchiriere de biciclete electrice din lume.

Obiectivul pe care ┼či-l propune serviciul Veligo este s─â ├«ncurajeze naveta cu bicicleta, mijloc de transport utilizat ├«n prezent ├«n cazul a doar 1,6% dintre c─âl─âtoriile zilnice ├«n regiunea Ile-de-France.

Veligo va fi manageriat de un joint veture care va include firma de servicii po┼čtale ┼či de transport Transdev, cu un contract de ┼čase ani ┼či un buget de p├ón─â la 111 milioane de euro.

Orașul Paris are în plan crearea unei păduri suburbane de peste 1000 de hectare

Iniţiativa va completa schema Velib din Paris, care a servit drept model pentru utilizarea comună de biciclete la nivel mondial, care însă se confruntă cu probleme, de la preluarea sa în acest an de un nou operator. În prezent, doar jumătate dintre cele 20.000 de biciclete noi promise de Velib sunt funcţionale.

Spre deosebire de bicicletele din programul Velib, care sunt ├«nchiriate cu ora ┼či trebuie parcate ├«n sta┼úii stradale dup─â utilizare, vehiculele Veligo vor r─âm├óne ├«n posesia utilizatorilor care le pot ├«nchiria contra sumei de 40 de euro pe lun─â, jum─âtate din sum─â put├ónd fi subven┼úionat─â de c─âtre angajatori.

Ini┼úiativa reprezint─â o mutare important─â pentru Valerie Pecresse, liderul conservator al regiunii Ile-de-France, care intr─â deseori ├«n conflict cu edilul de st├ónga al Parisului, Anne Hidalgo pe teme legate de mediu ┼či transport.

”Bicicletele electrice de┼úin un poten┼úial enorm. Ele reprezint─â un mijloc eficient ┼či ecologic de a ajunge la gar─â pentru c─âl─âtorii pe distan┼úe scurte ce pot ├«nlocui ma┼čina”, a declarat Pecresse.

├Än opinia sa, Veligo va permite naveti┼čtilor s─â testeze bicicletele electrice ┼či i-ar putea convinge pe ace┼čtia s─â ├«┼či cumpere propriul astfel de vehicul.

Firea las─â Capitala f─âr─â fonduri pentru reducerea polu─ârii, tratarea de┼čeurilor ┼či piste de biciclet─â

O biciclet─â electric─â de calitate cost─â 1.500-2.000 de euro. Anul trecut, ├«n Fran┼úa au fost comercializate circa 250.000 de astfel de vehicule ┼či 2,7 milioane de biciclete obi┼čnuite, conform IDFM.

În timp ce Velib reprezintă o soluţie pentru cei două milioane de locuitori din zona centrală a Parisului, programul Veligo este destinat în special populaţiei de la periferia capitalei, care cuprinde circa zece milioane de persoane.

Velib pune deja la dispozi┼úia doritorilor biciclete electronice, iar ├«n ultimele luni mai multe companii, printre care se num─âr─â Lime ┼či Bird, au lansat scutere electrice care au luat cu asalt Parisul.

├Än Bologna prime┼čti bere gratis dac─â mergi pe jos sau cu bicicleta ÔÇô VIDEO

Comentarii

comentarii