Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Relatia cu presa, cruciala pentru concretizarea proiectelor de responsabilitate sociala corporatista

Responsabilitatea sociala corporatista (CSR) incepe sa se contureze timid si in tara noastra. Saptamana Responsabilitatii, un eveniment care are loc zilele acestea la Bucuresti, trateaza tocmai acest important instrument de business. Insa pentru a prinde radacini mai puternice este nevoie o comunicare eficienta intre companiile si ONG-urile care doresc sa se implice in astfel de proiecte, si promotorii lor, cei care le fac cunoscute publicului, mai precis jurnalistii.

"Jurnalistii din Romania iubesc esecul, oricat de dur ar suna asta", a declarat Raluca Fiser, presedintele Asociatiei Green Revolution, in cadrul evenimentului Saptamana Responsabilitatii. Afirmatia a fost facuta in contextul realitatilor din presa romaneasca a prezentului. Mai precis, mass media din tara prefera subiectele cu o conotatie negativa celor care transmit un mesaj pozitiv. De aceea este foarte importanta gasirea manierei optime de a transmite mesajul catre presa, pentru ca el sa fie trimis cum trebuie mai departe, catre destinatarul final, opinia publica.

"Este important ca jurnalistul sa se identifice cu profilul proiectului vostru, sa gasesti metoda de a ajunge la inima jurnalistului", a precizat Raluca Fiser. Presedintele Asociatiei Green Revolution a explicat pe larg mecanismele prin care un proiect al unei companii poate sau nu ajunge sa fie transmis de mass media, de la felul in care este structurat comunicatul de presa si pana la organizarea eficienta a unei conferinte de presa.

Saptamana responsabilitatii

Presedinti de companii, ministri, reprezentanti ai autoritatilor centrale, experti internationali din Europa Centrala si de Est, practicieni, reprezentanti ai societatii civile, jurnalisti dezbat, fac schimb de bune practici si mai ales vor pleca cu un plan de actiune actualizat din perspectiva responsabilitatii sociale corporatiste (CSR).

Obiectivul Saptamanii Responsabilitatii, care este continuarea seriei de conferinte internationale de CSR de la noi, este acela de a determina, pe parcursul a trei zile (11-13 mai), schimbarea abordarii manierei in care derulam afacerile si manierei in care actionam in viata.

Ieri a fost ziua dedicata IMM-urilor si multinationalelor, denumita "Spune-mi cum faci businessul, ca sa iti spun cine esti" . In afara studiilor de caz, prezentarilor si dezbaterilor au avut loc doua sesiuni de training tinute de experti internationali. In plus, participantii au putut afla chiar de la presedintii companiilor de succes care le sunt asteptarile si care sunt criteriile dupa care judeca implicarea intr-un proiect de responsabilitate sociala.

Astazi a fost ziua dedicata organizatiilor non guvernamentale – "Ajuta-ma ca sa te ajut". Corporatisti si colegi din presa au abordat specific si personalizat cum se poate vorbi pe “limba” fiecarui partener de interes.

Iar vineri este ziua de Voluntariat – "Noi suntem cei pe care ii asteptam". 800 de persoane se vor aduna la Sala Radio pentru a gasi cauza pe care sa o sustina. Peste 13 VIP-uri vor celebra pe cei care sunt volunDARi, pe cei care au ales sa imbratiseze “meseria”de voluntariat.

Premii vor fi oferite de cele trei ministere castigatorului concursului “Ce inseamna pentru tine sa fii volunDAR”.

“Saptamana responsabilitatii – Da, putem!” este o oportunitate pentru fiecare dintre participanti – companii, organizatii non guvernamentale, jurnalisti – sa invete unii de la altii, sa schimbe opinii si chiar sa porneasca noi proiecte sau parteneriate”, a declarat initiatoarea proiectului, Luminita Oprea.

Citeste si:

Responsabilitatea sociala corporatista, modul firesc prin care o companie ajuta societatea

Proiecte europene de CSR, prezentate in premiera la Bucuresti

Saptamana Responsabilitatii – un eveniment de business unic in Romania

Florin Tulbure

spot_img

Ultimele știri