România are nevoie de o Strategie națională de promovare a ciclismului

România este una dintre puținele țări din Uniunea Europenă care încă nu are adoptată o Strategie națională de promovare a bicicletei, a declarat, joi, Raluca Fișer, președinte al Asociației Green Revolution, în cadrul dezbaterilor simpozionului „A Climate Protection Municipality Master Plan for Romania? – Proiecte românești și germane pentru emisii reduse de CO2”, eveniment organizat de Asociația Environ și Ambasada Germaniei. 

2,3 milioane de utilizatori unici au ales să folosească bicicletele I’Velo

Avem nevoie de un transport în comun inteligent. Nu există doar bicicleta sau doar mașina sau doar transportul în comun. Vorbim de un mix de mobilitate inteligent, care să ne satisfacă nevoile. Dar trebuie să ne adaptăm și să avem, în primul rând, opțiunea de a alege. Pentru aceasta trebuie să avem și inteligența pentru a ști ce să alegem”, a explicat Raluca Fișer.

Referindu-se la proiectele de bike-sharing dezvoltate de Asociația Green Revolution (I’Velo Relax, I’Velo Urban, I’Velor Student și I’Velo Corporate), aceasta a subliniat că din 2008 și până în prezent 2,3 milioane de utilizatori unici au ales să folosească bicicletele I’Velo.

Am avut oameni de 87 de ani care au mers pe bicicleta noastră. Am avut și avem oameni care învață să meargă pe bicicletele noastre în parcuri, pentru a se simți în siguranță. Este important pentru autorități să înțeleagă că acești oameni au drept de vot, pentru că exită o limitare la un moment dat, când autoritatea nu investește în infrastructură. Barierele cele mai mari cu care ne confruntâm la ora actuală este această decizie politică și acest curaj politic de a spune << Prioritizez un transport sustenabil și eficient în orașul pe care îl administrez. Mă iau la trântă cu taximetriștii și cu oamenii care se plâng că nu au locuri de parcare, și nu numai că îi ajut să găsească un alt mijloc de transport și să aibă o viață mai sănătoasă, un oraș mai curat, mai puțin aglomerat și cu mai puțin zgomot, dar investesc pe banii europeni – pentru că sunt diponibili 90 de milioane de euro pentru aceste programe –  și îmi cresc calitatea vieții, nu numai a mea, dar și pe cea a orașului meu>>”.

Strategia UE pentru ciclism ar putea crește gradul de utilizare al bicicletei cu 50% în Europa

În cadrul summit-ului de ciclism Velo-City 2017 din Arnhem-Nijmegen, Olanda, reprezentanții organizațiilor care promovează utilizaea bicicletei ca mijloc de transport au înmânat comisarului european pentru transport, Violeta Bulc, draftul final al Strategia UE pentru ciclism.

Documentul conține recomandări adresate tuturor nivelurilor de guvernanță și abordează schimbările de comportament, infrastructura, reglementarea vehiculelor, multimodalitatea și sistemele inteligente de transport. Având în vedere cadrul politic mai larg, Strategia UE pentru ciclism se concentrează asupra modului în care ciclismul poate duce la crearea de noi locuri de muncă și creștere economică printr-un mediu concurențial echitabil financiar și fiscal și o industrie europeană de biciclete robustă.

Obiectivul este acela de a pune statutul de ciclism pe o poziție egală cu alte moduri de transport în ceea ce privește politicile și investițiile, prezentând în același timp valoarea adăugată clară a nivelului european în acest proces.

Dacă ar fi adoptată, Strategia UE pentru ciclism ar putea majora rata de utilizare a bicicletei cu 50%, în Europa, reducând în același timp numărul de decese și grav răniți tot cu 50%. 

Ciclismul oferă deja Europei beneficii economice de 513 de miliarde de euro pe an și putem aduce acestă valoarea până la 760 de miliarde de euro până în 2030”, a declarat Bernhard Ensink, secretar general al Federației Europene a Ciclistilor.

România, al șaselea producător de biciclete din UE

spot_img

Ultimele știri