Romania CSR Index 2018: Nivelul de transparen╚Ť─â al companiilor este ├«n continuare sc─âzut

in Business 21 June 201812 Views

De╚Öi se constat─â un interes crescut privind dezvoltarea durabil─â,┬ánivelul de transparen╚Ť─â al companiilor este ├«n continuare sc─âzut, potrivit celei de-a treia edi╚Ťii a studiului ÔÇ×Romania CSR Index 2018ÔÇŁ, lansat de┬á┬áThe Azores Sustainability & CSR Services.

Rezultatele de anul acesta arat─â un interes u╚Öor crescut fa╚Ť─â de anul trecut, ├«ns─â ├«n continuare nivelul de transparen╚Ť─â este sc─âzut, de exemplu aproape 40% dintre companii nu au publicat nicio informa╚Ťie despre impactul social sau de mediu pentru anul 2016.

Cele mai multe informa╚Ťii publicate sunt din categoriile ÔÇťInvesti╚Ťii ├«n comunitateÔÇŁ ┬á╚Öi ÔÇťImpact economicÔÇŁ , ├«n special datorit─â programelor de educa╚Ťie prin care companiile contribuie la dezvoltarea comunit─â╚Ťilor.

Guvernan╚Ťa corporativ─â reprezint─â o principal─â provocare pentru companiile rom├óne╚Öti ╚Öi necesit─â ├«mbun─ât─â╚Ťiri majore, ├«n special ├«n ceea ce prive╚Öte calitatea raport─ârii ├«n englez─â ╚Öi a politicii de remunerareÔÇŁ, a declatat Darren Willman, Corporate Governance Research Manager, Sustainalytics.

La polul opus sunt companiile cu rezultate excelente, care acord─â ╚Öi mai mult interes informa╚Ťiilor non-financiare. Spre deosebire de anul trecut, c├ónd o singur─â companie a avut peste 90 de puncte ├«n Romania CSR Index, anul acesta sunt 6 companii care au dep─â╚Öit pragul de 90 de puncte.

Sustenabilitatea nu este un hobby, ci este parte din strategia grupului nostru, Coca-Cola HBC (…)┬áInvestitorii se uit─â din ce ├«n ce mai mult la modul ├«n care faci business, nu doar la c├ó╚Ťi bani ai, astfel c─â raportarea non-financiar─â este la fel de important─â, poate mai importanta uneori dec├ót cea financiar─â, dac─â ar─â╚Ťi c─â e╚Öti ├«n stare s─â g├ónde╚Öti pe termen lung”,┬áa explicat Irina Ionescu, Public Affairs & Communication Manager Coca-Cola HBC Rom├ónia.

├Än ansamblu, se observ─â o ├«mbun─ât─â╚Ťire a informa╚Ťiilor despre dezvoltarea durabila ├«n companii, ├«n sensul c─â acestea cuprind mai mul╚Ťi parametri de m─âsurare ╚Öi mai multe obiective de sustenabilitate.

Referitor la campaniile de CSR, tendin╚Ťa este de a acorda mai mult─â aten╚Ťie proiectelor care sunt corelate cu strategia de business ╚Öi cu industria din care fac parte companiile. ├Än plus, un numar tot mai mare de companii ├«╚Öi asum─â mai mult─â responsabilitate cu privire la tradi╚Ťiile ╚Öi cultura rom├óneasc─â, iar num─ârul acestor proiecte a crescut.

Cel mai eficient mod de a creste ├«ncrederea este prin educa╚Ťie, iar educa╚Ťia financiar─â este principala direc╚Ťie de CSR a companiei noastre – avem programe variate, de la gr─âdini╚Ťe p├ón─â la adul╚Ťi. Foarte interesant, 45% dintre rom├óni consider─â c─â b─âncile ╚Öi bancherii trebuie s─â ├«i educe financiar; de aceea, ├«n Rom├ónia, adul╚Ťii sunt o prioritate pentru cursurile de educa╚Ťie financiar─â. ├Äncrederea se c├ó╚Ötig─â atunci c├ónd ├«n╚Ťelegem nevoile ╚Öi nivelul real al celor cu care vorbim!ÔÇŁ, adaug─â Nicoleta Deliu, Head of Corporate Communications and Community Affairs, Banca Comercial─â Rom├ón─â

Rezultatele studiului Romania CSR Index 2018, companiile cu cel mai bun punctaj:

Gold Level:

  • Coca-Cola HBC – 94 puncte,
  • Kaufland Rom├ónia – 94 puncte,
  • Raifeissen Bank – 92 puncte,
  • OMV Petrom – 91 puncte,
  • CEZ Rom├ónia – 91 puncte,
  • Telekom Rom├ónia – 90 puncte

Silver Level:

  • Lidl – 79 puncte,
  • GSK – 78 puncte,
  • Ursus Breweries – 72 de puncte

Bronze Level:

  • Siveco – 65 puncte,
  • Azomure╚Ö – 58 puncte,
  • Grupul Electrica – 56 puncte

Comentarii

comentarii