Romania intra de azi pe un nou traseu european de cicloturism

in Transport 25 February 2011 191 Views

Romania a fost inclusa oficial pe ruta unui nou traseu european de cicloturism, al carui proiect a fost lansat astazi simultan in Romania, Grecia, Bulgaria si Macedonia.

In Romania, ruta va avea peste 70 de kilometri din cei 6.000 prevazuti in total in proiect. Coordonatele si distanta exacta a traseului va fi stabilita in lunile urmatoare.

Scopul proiectului este identificarea si promovarea traseului ”Balkan Velo Trail (BVT) 13” pe teritoriul Romaniei, ruta destinata turistilor ce doresc sa descopere pe bicicleta peisajul si cultura din regiunea balcanica.

Traseul face parte din EuroVelo, reteaua cicloturistica a Europei, care dispune in prezent de 12 rute finalizate, intinse pe 45.000 de kilometri, dar si rute planificate, la nivel regional si national. 

”Trebuie stabilite exact ruta si alternativele si trebuie promovate in asa fel incat sa atraga turisti. In prezent, in Romania nu exista o infrastructura si o cultura pentru acest tip de turism, dar exista un venit potential si avantaje de dezvoltare locala”, a explicat Ionut Maftei, managing partner CarpatBike. 

Valoarea totala a proiectului este de 55.400 euro, la care Uniunea Europeana contribuie cu 41.500 euro. Din acest fond, Romania va dispune de 8.000 euro pentru identificarea conditiilor si traseului de cicloturism. 

In tara noastra, proiectul va fi gestionat de operatorul de turism CarpatBike, care a fost invitata ca partener din partea Romaniei, alaturi de ASWM – Bulgaria (Association of South-Western Municipalities), Municipalitatea Nevrokopi – Grecia, Business Information and Consulting Centre – Bulgaria, Centre for Development of South – East Planning Region si Centre for Development of East Planning Region din Macedonia. 

Cicloturismul, oportunitate de business neexploatata

Romania este inca departe de a avea un traseu cicloturistic care sa incurajeze in mod real turistii straini amatori de ciclism sa includa tara noastra pe harta drumetiilor lor. 

Totusi, la finalizarea lui, proiectul BVT 13 va constitui un punct de plecare pentru demararea altor initiative menite sa transforme ciclismul intr-o alternativa eficienta de turism.

”Lipsa infrastructurii se poate transforma in oportunitate pentru investitori”, crede Ionut Maftei. Potrivit acestuia, in proiectul derulat de CarpatBike se pot implica orice fel de potentiali beneficiari (primarii, asociatii, companii) care ar putea ulterior implementa propriile proiecte in sustinerea cicloturismului in Romania pe traseele europene. 

Potrivit unui studiu EuroVelo asupra potentialului economic al cicloturismului, implicarea beneficiarilor ar conduce la integrarea mai multor sectoare economice (turism, sport, transport, economie locala), cu beneficii pentru turism si comunitatea locala. 

Viitoarea ruta BTV va coincide cu ”Iron Curtain Trail” (ICT), un traseu cicloturistic de peste 7.000 de kilometri ce parcurge 20 de tari si combina cultura si istoria continentului european cu turismul sustenabil.

ICT este un proiect european realizat in 2005, la initiativa lui Michael Cramer, om politic german, fost membru al Parlamentului European.  

Raluca Petrescu

Comentarii

comentarii