Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Romania, lipsita inca de “benzinarii electrice”

Masinile electrice pot fi cumparate si in Romania, insa lipsa bornelor de alimentare ramane, in continuare, o problema pentru cei care-si doresc sa aiba in garaj un automobil cu emisii zero.

In alte state europene, vanzarile de masini electrice sunt in continua crestere, iar eforturile pentru construirea benzinariilor “verzi” sunt vizibile.

In Romania, pentru alimentarea vehiculelor electrice, exista o statie publica, in Bucuresti, la sediul Transelectrica, si una in Poiana Brasov, amplasata in parcarea unui hotel. Iar Toyota Romania a inaugurat, de curand, la sediul, prima statie electrica de incarcare, Enel, din tara, destinata insa uzului intern.

Statul roman sprijina masinile electrice, insa preocuparea pentru construirea punctelor de incarcare este aproape zero. Romanii care se aventureaza sa-si achizitioneze un hibrid beneficiaza de scutirea de la plata taxei de prima inmatriculare si au diverse avantaje fiscale la nivel local, cum ar fi 95% reducere la plata impozitului auto in Bucuresti, insa cand vine vorba de alimentare trebuie sa se descurce pe cont propriu.


Schneieder livreaza statiile
cand Renault lanseaza masina electrica


In 2011, Renault Romania a incheiat mai multe acorduri cu Schneider Electric, Electrica si Siemens pentru dezvoltarea infrastructurii necesare vehiculelor electrice la nivel local.

Aceasta actiune face parte din programul de conectare a vehiculelor electrice, semnat de Renault si partenerii sai, Siemens, Schneider, Electrica, si vizeaza dezvoltarea si instalarea de borne de reincarcare (Wall-Box), care vor fi montate la sediul firmei sau la domiciliul clientului, care a achizitionat un vehicul electric Renault.

“Schneider Electric Romania a incheiat un parteneriat cu Renault, Electrica si Siemens pentru a dezvolta infrastructura statiilor de alimentare necesara viitoarelor masini electrice si a furnizat deja cateva statii pentru Renault, care sunt, in prezent, utilizate pentru teste in centrul tehnic din Titu. Urmatorul pas este ca Renault sa lanseze modelele de masini electrice, eveniment programat pentru finalul anului curent. Ulterior, planuim sa dezvoltam o retea de statii de alimentare, peste tot in Romania – in parcarile subterane ale centrelor comerciale, ale ansamblurilor rezidentiale. Proprietarii unor astfel de automobile pot avea chiar propriul punct de alimentare, in garajul locuintei. In prezent, avem deja un portofoliu complet de statii de alimentare, comercializate in mai multe tari. Statiile de alimentare EVlink de la Schneider Electric au fost instalate si se afla la dispozitia populatiei in Franta si Belgia”,  a declarat, pentru Green Report, Saulo Spaolanse, presedintele Schneider Electric Romania.

Volvo: “Este greu de adus o masina electrica in Romania”

Celebra companie producatoare de masini, Volvo, scoate la vanzare, la sfarsitul lunii decembrie, primul vehicul diesel hibrid reincarcabil din lume, V60 Plug-In Hybrid.

Primele 1.000 de bucati sunt destinate pietei europene si au ajuns deja la clienti din Franta, Germania sau din tarile scandinave.

Planurile de comercializare nu includ, pentru 2013, piata romaneasca, insa, potrivit reprezentantilor companiei importatoare, Volvo Romania, aparitia dieselului electric pe strazile din Romania, in urmatorii ani nu este total exclusa. Mai ales ca printre noutatile acestui model se numara si incarcarea sa la orice tip de priza.

“Noutatea noului model produs de Volvo, in premiera mondiala, presupune si incarcarea sa la orice tip de priza, iar acest lucru este cu atat mai eficient cu cat, in Romania, este greu de adus o masina electrica, in primul rand din cauza infrastructurii, practic inexistenta in tara noastra”, a declarat, pentru Green Report, Raluca Radulescu, marketing manager, Volvo Romania.


Prima statie electrica de incarcare, Enel, din tara


Prius Plug-in Hybrid, cu emisii de CO2 de doar 49g/km, cu o autonomie in modul 100% electric de 25 de kilometri si cu o autonomie totala de 1.200 kilometri, a fost lansat in Romania, la un pret de 43.900 de euro, inclusiv TVA.

Iar odata cu lansarea noului model, Toyota Romania a inaugurat si prima statie electrica de incarcare Enel din tara.

“Statia instalata in showroom-ul Toyota are 2 prize ce pot fi utilizate amandoua in mod independent. Oricare din prize poate fi monofazica sau trifazica, statia se poate configura in functie de necesitati. Din punct de vedere al conectorilor, utilizeaza standardul pietei, impus de producatorii de automobile electrice. Statia instalata la showroom Toyoya are prize Schuko si MENNEKES cu alimentare monofazata la tensiunea de alimentare de 220 v, intensitatea 16 A. Alimentarea trifazica asigura mai multa putere si deci timp de reincarcare mult redus. Statia  este rezultatul experientei Enel in echipamente energetice cat si al colaborarii stranse si de lunga durata cu cei mai importanti dezvoltatori de solutii de autovehicole electrice. Nu putem dezvalui insa costurile”, au declarat, pentru Green Report, oficialii Enel.

„Odata cu lansarea, in Romania, a noului Toyota Prius Plug-in Hybrid am inaugurat si prima statie electrica de incarcare ENEL din Romania, amplasata in curtea sediului Toyota. Atat masina, cat si statia, reprezinta pasi simbolici importanti si demonstreaza preocuparea permanenta si eforturile constante ale celor doua companii in domeniul mobilitatii sustenabile si al unui mod de viata ecologic si responsabil”, a declarat, pentru Green Report,  Anca Dumitrescu, Senior Brand Manager in cadrul Toyota Romania.


In 2012, au fost vandute
15 Prius Plug-in Hybrid in Romania


“Pana in acest moment, in Romania au fost comercializate peste 170 de unitati Toyota Prius, numai in 2012 fiind vandute 15 unitati. In Romania mai comercializam din familia hibridelor inca alte doua modele:  Toyota Auris Hybrid si Toyota Yaris Hybrid”,  a mai spus Anca Dumitrescu..

Prius Plug-In poate fi reincarcat in 90 de minute la orice priza conventionala, iar costul unei incarcari (circa 3 kwh) este de aproximativ 1,5 lei.

“Prius Plug-In reprezinta un model simbol pentru Toyota Romania. Nu este o masina de volum, asadar nu dorim sa facem o estimare in acest moment referitor la cate unitati vor fi comercializate in perioada urmatoare in Romania.  La nivel mondial se estimeaza ca vor fi vandute peste 50.000 unitati Prius Plug-In anual”,  a specificat Anca Dumitrescu

Mihaela Pavnutescu

 

 

spot_img

Ultimele știri