România, preocupată de efectele negative ale biocombustibililor

in Autoritati 24 March 2015163 Views

Ministrul Energiei, Andrei Gerea consideră că România trebuie să ia în considerare efectele utilizării terenurilor pe care se cresc culturi destinate producției de biocarburanți, pentru a nu ne compromite siguranța alimentară.

_MG_4942

Reprezentanți ai organizațiilor de mediu 2Celsius, Greenpeace Romania și Bankwatch s-au întâlnit vineri cu ministrul Energiei, Andrei Gerea, pentru a discuta o serie de subiecte de interes, printre care, poziționarea României la Bruxelles în cadrul negocierilor ce au loc luna aceasta pentru reformarea politicilor de biocarburanți.

În cadrul întâlnirii s-au discutat subiecte precum procesul de definire a noii strategii energetice, stadiul actual al proiectelor ce compun Planul Național de Investiții în sectorul energetic, stadiul Planului Național de Tranziție și investițiile în proiecte de eficiență energetică în contextul tendinței europene de trecere la o economie cu nivel scăzut de carbon și procesul de reformare a politicilor de biocarburanți la nivel european.

Reprezentanții ministerului participă luna aceasta la negocierile ce au loc la Bruxelles între Comisia Europeană, Parlament și Consiliu, pentru definitivarea reformei privind biocarburanții.

Problema principală este legată de promovarea utilizării pe piața europeană a biocarburanților obținuți din culturi terestre. Mai multe studii au demonstrat că aceștia generează emisii mult mai mari decât s-a crezut inițial – apropiate chiar de cele ale carburanților convenționali. În plus, aceștia contribuie la creșterea prețului la alimentele de bază, pun în pericol securitatea alimentară prin acapararea unor suprafețe din ce în ce mai mari de terenuri agricole, generează conflicte și contribuie la defrișări și la pierderea biodiversității dincolo de granițele UE.

Până în momentul de față, poziția luată de țara noastră la nivel european ne situează printre Statele Membre cu ambiții mai mici în ceea ce privește performanța de mediu a acestor politici și coincide, în mare măsură, cu poziția luată de unele țări cu potențial agricol mare și interese economice în acest sens.

Sectorul de transport european este responsabil pentru 25% din emisiile de carbon europene și această pondere va crește spre 2030, în timp ce schimbările climatice rămân o realitate, amintește organizația 2Celsius.

Reformarea sectoarelor energetic și de transport europene prin promovarea utilizării energiilor regenerabile la o scară cât mai mare ocupă un loc central în strategia Uniunii Europene pentru prevenirea schimbărilor climatice și tranziția la o economie cu emisii reduse de carbon. Strategia UE pentru 2020 privind schimbările climatice a introdus ținte obligatorii pentru Statele Membre, menite să reducă emisiile de carbon din toate sectoarele, să crească ponderea utilizării energiilor regenerabile și să sporească eficiența energetică.

Puteți citi și:

UE elimină biocombustibilii din plante

Biocombustibilii nu sunt o alternativă viabilă la combustibilii fosili

Comentarii

comentarii