România, printre cele mai slabe piețe europene pentru automobilele electrice

Chiar dacă autoritățile centrale din România încearcă să stimuleze prin diferite eco-bonusuri achiziționarea de automobile electrice și hibride, piața de profil pare să rămână inertă din cauza tranzacțiilor aproape inexistente.

elecric vs combustibil

Potrivit ultimelor date publicate de Asociația Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA), în România în primul semestru al anului s-au achiziționat doar 11 automobile electrice, în creștere cu 450% față de perioada similară a anului trecut când în statistica europeană figurau doar două automobile electrice cumpărate.

electrice

Cu toate că cifrele venite din piața românească sunt descurajante, totuși ele au o valoare pozitivă, comparativ cu piețele din Estonia (-80%), Olanda (-18,7%), Grecia (-9,5%) și Slovacia (-5,8%). Cu toate acestea la nivel european, în primele șase luni ale anului, piața mașinilor electrice a crescut cu mai bine de 78%. În intervalul analizat achiziționându-se 52.889 de mașini electrice.

Peste 100.000 de  automobile hibrid vândute în S1 în Europa

De asemenea, nici automobilele cu tehnologie hibrid nu sunt foarte căutate  în România. În perioada amintită au fost achiziționate 160 de automobile hibrid, ceea ce reprezintă totuși o creștere de 20,3% față de primul semestru din 2014.

Hibride

Statistica ACEA pentru perioada ianuarie – iunie 2015 confirmă trendul ascendent pentru vânzările de automobile cu tehnologie hibrid. Creșterea față de perioada similară a anului trecut fiind de 21,6%, de la 90.066 de automobile hibrid comercializate la 109.481.

Doar 3% din mașinile achiziționate prin Rabla 2015 au emisii de CO2 mai mici de 100g/km

Potrivit informațiilor anunțate de ministrul mediului, Grațiela Gavrilescu, peste 60% din totalul celor 20.000 de tichete alocate persoanelor fizice prin program au fost epuizate, fiind deja utilizate de populație. Astfel, peste 11.850 de români și-au înlocuit autovehiculul vechi, poluant, cu altul nou, mai puțin poluant. Până la jumătatera lunii iulie, în cadrul Programului Rabla 2015, s-au achiziționat doar 371 de autovehicule cu emisii de CO2 mai mici de 100g/km, tehnologii hibride convenționale precum și tehnologii avansate de tip plug-in.

Anul acesta, Programul Rabla a fost configurat cu eco-bonusuri diferențiate, care se adaugă primei de casare în valoare de 6.500 lei, și cu posibilitatea cumulării a maximum două eco-bonusuri pentru achiziția unui autovehicul: un eco-bonus în valoare de 750 lei la achiziționarea unui autovehicul nou al cărui motor generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 100 g/km, un eco-bonus în valoare de 1.500 lei la achiziționarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid (tehnologii hibrid convenționale) precum și un eco-bonus în valoare de 2.500 lei la achiziționarea unui autovehicul nou electric hibrid (tehnologii avansate de tip plug-in).

Citește și:

371 de mașini cu tehnologii nepoluante, achiziționate, până acum, prin Programul Rabla 2015

Ecotichetul pentru achiziționarea mașinilor electrice va fi lansat la sfârșitul lunii iulie

O singură mașină electrică achiziționată prin Programul “Rabla” în doi ani

Rabla continuă în 2015 cu eco-bonusuri de 1.500 de lei, în lipsa unui studiu de impact asupra mediului

spot_img

Ultimele știri