Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Romanii ies la restaurant pentru a socializa

Principalele motive pentru care romanii ies la restaurant sunt nevoia de a socializa, evitarea obligatiei de a gati acasa si, evident, faptul ca le place meniul de la restaurant.

Acestea sunt rezultatele celui mai nou studiu al Unilever Food Solutions (UFS) despre obiceiurile alimentare ale romanilor.

Sondajul referitor la consumatorii romani vine sa completeze rezultatele a doua studii globale realizate de UFS, asupra unor subiecti din sapte tari: Statele Unite, Marea Britanie, China, Germania, Rusia, Brazilia si Turcia.

Studiul din Romania a fost realizat pe un esantion de populatie din Municipiul Bucuresti. Potrivit acestuia, barbatii romani ies sa manance in oras pentru ca le place mancarea (16 la suta), pentru ca nu sunt nevoiti sa gateasca (16 la suta), pentru ca pot socializa (15 la suta) si pentru ca se pot bucura de o mare varietate de feluri de mancare (9 la suta).

Femeile merg in oras pentru a "evada" din bucataria proprie

Femeile romance prefera sa manance in oras pentru ca nu sunt nevoite sa gateasca (22 la suta), pentru ca pot socializa (15 la suta), pentru ca le place mancarea (13 la suta), precum si pentru atmosfera (10 la suta). Conform studiului, mancatul in oras este pentru barbati un proces emotional (ies in oras sa manance pentru ca le place mancarea). In schimb, pentru femei, masa in oras are mai degraba un scop functional – femeile mananca in oras pentru ca nu mai vor sa piarda timpul in bucatarie.

In schimb, clientii restaurantelor din Bucuresti se declara nemultumiti de calitatea serviciilor, de faptul ca localurile sunt prea aglomerate si zgomotoase si de faptul ca asteapta prea mult timp mancarea comandata. In plus, romanii declara ca nu cunosc sursa ingredientelor folosite la prepararea mancarii, ceea ce le da senzatia ca masa de la restaurant nu ar fi foarte sanatoasa.

50 la suta dintre bucuresteni vor sa stie ce contine mancarea comandata la restaurant, pentru ca sunt interesati sa aiba o viata sanatoasa (30 la suta) si pentru ca vor sa-si pastreze greutatea sub control (27 la suta).

Rezultatele studiului din Romania confirma studiul international al UFS. Dintre consumatorii intervievati in cadrul acestuia, chinezii s-au dovedit cei mai preocupati de continutul mancarii de la restaurant (95 la suta), urmati de brazilieni (91 la suta), de rusi si de turci (90 la suta). Conform studiului international, 90 la suta dintre consumatorii din Marea Britanie si din Germania au declarat ca nu au primit nici un fel de informatie despre valoarea nutritionala a mancarii, la ultima lor masa de la restaurant.

Ce le place romanilor sa manance

51 la suta dintre bucuresteni declara ca prefera mancarea traditionala romaneasca. Alti 34 la suta dintre romani declara ca le plac pastele italienesti. Pe ansamblu, mancarea italieneasca este pe locul al doilea in topul preferintelor romanilor, dupa mancarea romaneasca. Un motiv special pentru care romanii comanda la restaurant produse italienesti este faptul ca se prepara repede, timpul de asteptare fiind mai redus.

Pe urmatoarele locuri in topul preferintelor bucurestenilor se afla, in ordine, mancarea chinezeasca, libaneza si arabeasca.

Rezultatele studiului UFS sunt confirmate, in buna masura, de reprezentantii firmelor de catering care activeaza in Romania. “Daca in anii anteriori se vorbea foarte mult de cantitate, acum accentul este pe calitate si pe servicii cat mai complete din partea companiei de catering. Urmeaza un an mai solicitant decat 2011, in care managementul si eficientizarea costurilor sunt elemente cheie. Vorbim despre un business in care managementul pierderilor de mancare este extrem de important, iar calculele trebuie sa fie extrem de exacte”, a declarat, pentru Green Report, Anca Mitu, fondator Privileg Catering.

Importanta ingredientelor folosite la prepararea produselor, relevata de studiul UFS, este confirmata si de Anca Mitu: "Acordam o atentie deosebita ingredientelor pe care le folosim in menuri in ceea ce priveste calitatea si prospetimea, astfel ca multe dintre propunerile noastre includ retete ca la mama acasa, pe care le facem in bucatariile noastre, prin metodele traditionale de preparare – de la muraturile pe care le punem chiar noi, la prajiturile preparate cu ingrediente naturale”.

Pentru a raspunde la cererile specifice ale clientilor, firma de catering poate oferi chiar “un meniu 100 la suta bio, dar el trebuie adaptat la legumele si fructele din sezonul respectiv, pentru un numar rezonabil de invitati de maximum 100 de persoane, dar la un cost mai mare. Exista insa cerere pentru retete traditionale, cu ingrediente bio, mai mult in zona clientilor persoane fizice”, explica reprezentanta Privileg Catering.

Bucurestenii accepta sa plateasca mai mult la un salon eco

Potrivit studiului realizat de UFS, consumatorii bucuresteni ar accepta sa plateasca mai mult pentru o masa in oras daca ar sti ca restaurantul utilizeaza procedee de reciclare a deseurilor. 59 la suta dintre barbati si 64 la suta dintre femei sustin ca ar putea plati mai mult, daca ar sti ca localurile folosesc ambalaje si materiale reciclabile si ca evita impactul negativ al deseurilor asupra mediului.

Opinia inregistrata la nivelul consumatorilor romani coincide cu tendinta mondiala in acest domeniu. Raportul global al UFS, intitulat „Bucatarii Sustenabile: Cum reducem deseurile alimentare”, arata ca pe plan mondial, restaurantele arunca trei milioane de tone de deseuri alimentare pe an, dintre care un milion de tone provin doar de la mesele clientilor – mancarea pe care consumatorii o lasa in farfurie.

La nivel global, rezultatele studiul „Bucatarii sustenabile” arata ca 87 la suta dintre consumatorii non-occidentali (din tarile emergente) si 80 la suta dintre occidentali sunt preocupati de modul in care sunt gestionate resturile alimentare din localuri. 70 la suta dintre consumatorii din tarile emergente, fata de 46 la suta dintre occidentali, ar accepta sa plateasca mai mult, daca restaurantul ales ar respecta mediul.

Pentru a raspunde preocuparii consumatorilor romani pentru cantitatea de resturi alimentare provenite din restaurante, dar si pentru a ajuta la reducerea acesteia, Unilever Food Solutions Romania a organizat o actiune speciala in Centrul Vechi al Capitalei. Acolo au fost distribuite 5 000 de pungi de hartie (doggy bag), in cadrul evenimentului „A doggy bag is a goodie bag”. Clientii restaurantelor au fost incurajati, in acest mod, sa ia acasa, in pachet, mancarea ramasa in farfurie.

“Ceea ce am vrut sa transmitem prin aceasta actiune, stiind cat de preocupati s-au aratat consumatorii romani de problema cantitatii de deseuri alimentare aruncata de restaurante, este ca, prin simplul gest de a-ti lua ceea ce-ti ramane in farfurie acasa, ajuti la reducerea cantitatii mari de deseuri alimentare aruncata anual de restaurante. Si este doar un prim pas, pentru ca astfel de actiuni vor continua, tocmai pentru ca pana acum am vazut cat de mult rezoneaza consumatorii cu acest subiect”, explica Maria Gavrilescu, Channel Marketing Leader in cadrul UFS.

Clientii de restaurant: venit ridicat, educatie superioara

Studiul „Habits and Experiences related to eating out of home” a fost realizat de IMAS pentru Unilever Food Solutions, pe un esantion reprezentativ la nivelul Bucurestiului. Au fost intervievati 300 de subiecti cu varste cuprinse intre 18 si 64 de ani, dintre acele persoane care iau masa in oras sau isi comanda mancare cel putin o data pe saptamana. Aceste persoane se caracterizeaza printr-un venit pe gospodarie mai ridicat (peste 1100 lei / luna) si printr-un nivel de educatie mediu sau superior.

„Raportul Global cu privire la meniuri: Ce contine mancarea dumneavoastra” si studiul „Bucatarii sustenabile: Cum reducem deseurile alimentare” au fost realizate pe baza unui chestionar aplicat unui numar de 3.500 de respondenti din sapte tari, cate 500 din fiecare tara (Statele Unite, Marea Britanie, China, Germania, Rusia, Brazilia si Turcia), care mananca in oras cel putin o data pe saptamana.

Unilever Food Solutions (UFS) este divizia specializata de solutii gastronomice a companiei Unilever. Studiile sale se adreseaza bucatarilor din 74 de tari, oferind ingrediente si servicii profesionale. Conform UFS, Ingredientele pot salva timp pretios in bucatarie, fara a compromite gustul si calitatea hranei. Portofoliul din Romania cuprinde cateva dintre cele mai cunoscute branduri globale, cum ar fi Knorr, Lipton si Hellmann’s.

„Solutiile alimentare Unilever”, Unilever Food Solutions, sunt prezente in industria gastronomica inca din anul 1880. La nivel global, UFS are 4700 de angajati.

La randul ei, Privileg Catering, furnizor oficial al Casei Regale a Romaniei, a fost desemnata patru ani consecutiv drept cea mai buna companie de catering din Romania. In ciuda scaderii bugetelor de marketing ale marilor firme, Privileg Catering a atins o cifra de afaceri de peste 1,7 milioane de euro in 2011, cu 20 la suta mai mult fata de anul 2010. Compania are o experienta de 16 ani pe piata din Romania.

Mihai Diac

Foto: www.nicolettemason.com/

Citeste si:

Romania naturala, partial bio

Unilever vrea sa reduca cu 50% impactul produselor sale asupra mediului
 

spot_img

Ultimele știri