Românii preferă casele eficiente energetic în locul celor mobilate cu gust

in Energie 17 July 201759 Views

34% dintre români preferă să investească în soluţii de reabilitare energetică pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice a locuinţei, potrivit unui sondaj realizat la nivel european de către E.ON.

casele eficiente energetic

Pe de altă parte, 16% dintre cei chestionaţi au recunoscut că ar fi mai degrabă tentaţi să îşi schimbe mobilierul din casă cu unul elegant, în vreme ce 11% şi-ar cumpăra fără să clipească aparatură electronică high-tech. Vechea preocupare a românilor de a-şi extinde spaţiul de locuit se regăseşte şi ea în sondaj, 10% dintre respondenţi afirmând că fix asta ar face cu banii.

Lideri în ceea ce privește preferinţa pentru investițiile în eficiența energetică sunt maghiarii. Mai mult de jumătate din cei intervievaţi (51%) au declarat că ar investi în măsuri de economisire a energiei, în timp ce doar 18% ar prefera să-și redecoreze casele.

România are nevoie de 15 miliarde de euro pentru creșterea eficienței energetice a clădirilor

Și în Italia există o preferință pentru conservarea energiei, 37% dintre respondenţii de aici afirmând că ar investi banii în astfel de proiecte fără să ezite.

În Marea Britanie, rezultatul a fost unul deosebit, deoarece pentru cei de aici nici conservarea energiei, nici mobilierul de bun gust nu sunt importante. Astfel că 21% au declarat că şi-ar dori mult mai mult spațiu și ar cheltui banii pe o anexă a gospodăriei.

În România, clădirile sunt pe primul loc între categoriile de consumatori din România, devansând industria. De asemenea, sărăcia energetică este printre cele mai mari din Uniunie Europeană. Astfel, ponderea cheltuielilor cu energia din bugetul unei familii din Germania este de 6%, în România media este 16%, dar pentru că nu avem o clasă de mijloc, peste 40% au peste 30% din bugetul familiei cheltuieli cu energia.

10 propuneri pentru renovarea sustenabilă a clădirilor din România

Rezultate fac parte din sondajul “Living in Europe”, în cadrul căruia E.ON și Kantar EMNID au chestionat aproximativ 8.000 de persoane în Germania, Marea Britanie, Italia, Republica Cehă, România, Suedia, Turcia și Ungaria în decembrie 2016.

Comentarii

comentarii