Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Salonul Auto de la Geneva mai verde ca niciodata

Text de Loredana Pana

La cel mai mare eveniment auto din Europa, care a avut loc in luna martie la Geneva, producatorii auto si-au "inverzit" standurile cu cele mai noi si mai ingenioase tehnologii pentru ca autovehiculele sa fie cat mai prietenoase cu mediul.

Standul Toyota i-a surprins pe vizitatori mai ales cu mode lul I-Real, care reprezinta o solutie de transport personal cu zero emisii. Prototipul este alimentat de o baterie electrica si are doua modalitati de condus: pentru traficul urban (6 km/h) si pentru sosele (30 km/h). Totodata, a fost prezentat si modelul Toyota IQ, o masina de oras, care are un consum mic de combustibil, iar emisiile de noxe sunt de 100 g/km.

Toyota Urban Cruiser apartine clasei B-SUV, iar emisiile sunt doar de 140 g/km. Desi are designul unui SUV, dimensiunile sunt potrivite pentru traficul urban, dar si pentru orice tip de drum.

In cadrul celei de-a 78-a editii a faimosului show, Hyundai a dezvaluit un nou concept, HED-5 i-mode, care va fi, cel mai probabil, modelul pentru o noua productie. Masurile verzi standard sunt implementate in sistemul de recirculare a motorinei in dispozitivul de evacuare, fapt care va determina reducerea emisiilor de noxe si vor ajuta motorul R Diesel de 2.2 litri sa intruneasca viitoarele standarde de emisii Euro.

Honda a iesit la rampa cu doua modele eco: FCX Clarity, pe baza de celule de hidrogen cu zero emisii, si conceptul hibrid pentru masina sport CR-Z. Honda FCX Clarity este un autovehicul cu patru locuri, iar singura evacuare este de vapori de apa. Reprezinta noua generatie de masini nepoluante, bazata pe celulele de hidrogen. Noul model este dotat cu o evacuare in forma de V in combinatie cu o baterie compacta litium-ion si de un rezervor de hidrogen care activeaza motorul electric al vehiculului. Volkswagen a avut sase premiere internationale, iar "verdele" nu a lipsit dintre noile modele prezentate la Geneva. Prin modelul Golf TDI Hybrid,

Volkswagen demonstreaza potentialul existent in combinatia dintre un motor diesel de inalta tehnologie, un motor electric si o transmisie DSG cu 7 viteze. Acest prototip consuma 3,4 litri de motorina la suta de kilometri. Model Golf TDI Hybrid poate fi propulsat doar de motorul cu ardere interna sau de o combinatie intre motorul TDI puternic, dar economic, si motorul electric. De asemenea, automobilul poate functiona exclusiv pe baza propulsiei electrice. In trafic urban, sistemul de pornire/oprire automata a automobilului decupleaza in mod automat motorul diesel. Modelul Golf TDI Hybrid, care are un nivel de 89 g/km de emisii CO2, este un prototip, dar fabricantii asigura ca nu va ramane doar la acest stadiu.

Modelul Passat Variant TSI EcoFuel, prezentat si el in premiera la Geneva, marcheaza inceputul unei noi ere pentru automobilele alimentate cu gaze naturale. Pana acum, autoturismele alimentate cu gaze naturale, desi ecologice si cu consum redus, aveau reputatia de a fi "cuminti". Passat contrazice aceasta impresie datorita motoarelor sale TSI de 110 kW/150 CP. De asemenea, motorul turbo cu injectie directa cu care este echipat noul Passat, proiectat pentru a functiona cu gaze naturale, consuma maximum 5,2 kg de gaz la suta de kilometri. Modelele Passat si Passat Variant TSI EcoFuel vor fi lansate pe piata la sfarsitul anului. De asemenea, Volkswagen continua compania BlueMotion, iar cel mai nou model, prezentat la Geneva, este Sharan BlueMotion. Noua versiune Sharan, do tata cu un motor de 2.0 TDI, economiseste 0,7 litri de benzina la 100 de km, iar emisiile de carbon s-au redus de la 177 g/km la 159 g/km.

Articolul precedent
Articolul următor
spot_img

Ultimele știri