10 beneficii pentru sanatate ale mersului pe jos

in EcoLIFESTYLE 4 August 2017 1,200 Views

Crezi c─â mersul pe jos e ceva at├ót de simplu de f─âcut, ├«nc├ót nu ├«╚Ťi poate aduce beneficii pentru s─ân─âtate? Red─âm mai jos o list─â de doar 10 beneficii, suficiente c├ót s─â te facem s─â ie╚Öi din cas─â.

10 beneficii pentru s─ân─âtate ale mersului pe jos

Faci parte din categoria celor care cred c─â dac─â nu trag tare, din r─âsputeri, de ei sau de ni╚Öte greut─â╚Ťi, ├«nseamn─â c─â nu fac sport? C├ónd te g├ónde╚Öti la cuv├óntul ÔÇ×sportÔÇŁ te ╚Öi imaginez urc├óndu-te ├«n ma╚Öin─â, merg├ónd la sal─â unde lucrezi la ni╚Öte aparate ╚Öi respiri aerul din interior, apoi te urci iar─â╚Öi ├«n ma╚Öin─â ╚Öi te duci acas─â?

Dac─â da, ├«n cele ce urmeaz─â ├«╚Ťi ar─ât─âm c─â mersul pe jos, pe c├ót de simplu sun─â, pe at├ót de multe beneficii are pentru s─ân─âtate. Mai ales dac─â se face ├«n aer liber.

proalpin.ro

Iată câteva beneficii ale mersului pe jos:

  1. Po╚Ťi sc─âdea ├«n greutate

Dac─â nu e╚Öti neap─ârat amatorul alerg─ârilor, afl─â c─â dac─â alergi 1,5 kilometri pierzi 112.5 calorii, iar dac─â mergi aceea╚Öi distan╚Ť─â, scapi de 88.9 de calorii.

ÔÇ×Mersul pe jos rapid, combinat cu m├óncatul s─ân─âtos, poate s─â fie foarte eficient pentru pierderea ├«n greutateÔÇŁ, a declarat pentru health.com Art Weltman, directorul catedrei de psihologie a educa╚Ťiei de la Universitatea din Virginia.

  1. Riscul de a face diabet poate sc─âdea

Asocia╚Ťia Diabeticilor din America arat─â c─â mersul pe jos scade at├ót nivel de zah─âr din s├ónge, c├ót ╚Öi riscul de diabet.

  1. Presiunea arterial─â poate sc─âdea

Cercet─âtorii de la Universitatea din Boulder Colorado ╚Öi cei de la Universitatea din Tennessee au descoperit c─â mersul pe jos ├«n mod regulat scade presiunea arterial─â chiar ╚Öi cu 11 puncte ╚Öi reduce riscul de atac de cord cu 20 ÔÇô 40%.

  1. Scade riscul de boli cardiovasculare

Un studiu publicat ├«n New England Journal of Medicine a concluzionat c─â oamenii care merg cel pu╚Ťin de cinci ori pe s─âpt─âm├ón─â c├óte 30 de minute pe zi sau mai mult au cu 30% mai pu╚Ťine ╚Öanse s─â dezvolte boli cardiovasculare, comparativ cu cei care nu merg at├ót pe jos de obicei.

  1. Regleaz─â tranzitul intestinal

Mersul pe jos ├«mbun─ât─â╚Ťe╚Öte mobilitatea gastric─â, spune Tara Alaichamy, terapeut fizician la Centrul de Tratament al Cancerului din America. ÔÇ×Unul dintre primele lucruri pe care un pacient care a suferit o interven╚Ťie chirurgical─â trebuie s─â le fac─â este s─â mearg─â, pentru c─â ├«╚Öi folose╚Öte musculatura abdominal─â, care regleaz─â tranzitul intestinalÔÇŁ, a mai spus aceasta.

  1. Se întăresc oasele

ÔÇ×├Änt─âre╚Öte-╚Ťi oasele prin exerci╚Ťii fizice regulate pentru a evita fracturile, osteoporoza ╚Öi tasarea coloanei vertebraleÔÇŁ, scrie Katherine Martinko de la treehugger.com ├«ntr-un material numit ÔÇ×8 motive pentru care ar trebui s─â ie╚Öi la plimbareÔÇŁ.

  1. Starea ta de spirit se va ├«mbun─ât─â╚Ťi

ÔÇ×Cercet─âtorii au ar─âtat c─â mersul pe jos ├«n mod regulat modific─â sistemul nervos at├ót de mult, ├«nc├ót sim╚Ťi o sc─âdere a emo╚Ťiilor precum furie sau ostilitateÔÇŁ, a spus Melina B. Jampolis, autorul c─âr╚Ťii ÔÇ×The Doctor on Demand DietÔÇŁ. Mersul al─âturi de un prieten adaug─â ╚Öi beneficiile socializ─ârii, iar mersul pe timp de zi ajut─â la regresarea tulbur─ârii afective sezoniere.

10 beneficii pentru s─ân─âtate ale mersului pe jos

  1. Devii mai creativ

Nietzsche n-a scris degeaba ÔÇ×Toate g├óndurile cu adev─ârat grozave apar ├«n timpul mersuluiÔÇŁ. Patru studii demonstreaz─â asta ╚Öi ├«nt─âresc ideea c─â mersul pe jos poate cre╚Öte creativitatea. Partea ╚Öi mai bun─â este c─â, pentru a ob╚Ťine acest beneficiu, mersul nu trebuie s─â aib─â loc ├«n natur─â, neap─ârat, ci poate avea loc ╚Öi pe banda de la sal─â. Iar efectul poate dura p├ón─â c├ónd persoana respectiv─â se a╚Öaz─â la masa de lucru, imediat dup─â plimbare.

  1. Trăiești mai mult

Sunt multe studii care demonstreaz─â faptul c─â mersul pe jos ├«╚Ťi prelunge╚Öte via╚Ťa. Un studiu care s-a bazat pe date furnizate de 334.000 de persoane dintr-un program european spune clar: numai trecerea de la sedentarism la o plimbare de 20 de minute pe zi reduce num─ârul de decese cu 7%.

  1. ╚śi mai multe beneficii pentru plimbarea ├«n parc

Pentru cei care locuiesc ├«n ora╚Ö, plimbarea ├«ntr-un parc ajut─â la atenuarea oboselii creierului, ceea ce ├«nseamn─â mai pu╚Ťin stres ╚Öi ├«mbun─ât─â╚Ťirea concentr─ârii.

Comentarii

comentarii