Locuitorii sectorului 1 pot vota un proiect ce prevede parc─âri pentru biciclete

in EcoLIFESTYLE, Transport 12 May 2020 152 Views

Prim─âria sectorului 1 organizeaz─â o campanie de bugetare participativ─â, ├«n cadrul c─âreia va finan╚Ťa zece proiecte. Printre propuneri se afl─â ╚Öi proiectul Asocia╚Ťiei HaiCuBicla, care presupune realizarea a 30 de parc─âri pentru biciclete ╚Öi c├óte o sta╚Ťie de reparat biciclete ├«n regim de autoservire, ├«n fiecare dintre acestea. Locuitorii din sectorul 1 pot vota p├ón─â pe 26 mai.

Bugetare participativ─â ├«nseamn─â c─â cet─â╚Ťenii pot propune proiecte ├«n domenii de interes public, precum s─ân─âtatea, educa╚Ťia, mediul sau infrastructura, iar prim─âria le implementeaz─â ╚Öi finan╚Ťeaz─â din bugetul local. Pentru aceast─â campanie, suma total─â finan╚Ťare este de dou─â milioane de lei.

├Än competi╚Ťie se afl─â 58 de proiecte eligibile, ├«nscrise ├«n zece domenii: infrastructur─â stradal─â ÔÇô alei, trotuare, scuaruri, zone pietonale; amenajare spa╚Ťii verzi ╚Öi locuri de joac─â; mobilitate, transport alternativ, accesibilitate ╚Öi siguran╚Ťa circula╚Ťiei pe str─âzile din administrarea Consiliului Local al Sectorului 1; amenajare spa╚Ťii publice; activit─â╚Ťi educa╚Ťionale; protec╚Ťie social─â; s─ân─âtate; activit─â╚Ťi culturale; sport; protec╚Ťia mediului/protec╚Ťia animalelor/ecologizare.

Asocia╚Ťia HaiCuBicla ╚Öi-a propus s─â vin─â ├«n ajutorul bicicli╚Ötilor ╚Öi poten╚Ťialilor bicicli╚Öti (actual nehot─âr├ó╚Ťi) care locuiesc, tranziteaz─â ╚Öi lucreaz─â pe raza Sectorului 1, dar ╚Öi restul cet─â╚Ťenilor ╚Öi turi╚Ötilor. Astfel, proiectul propune realizarea, ├«n puncte cheie, a 30 de parc─âri de biciclete, cu c├óte o sta╚Ťie de reparat biciclete ├«n regim DYI (autoservire). Asocia╚Ťia va implica comunit─â╚Ťile de bicicli╚Öti pentru selectarea zonelor cheie, cum ar fi unit─â╚Ťi de ├«nv─â╚Ť─âm├ónt (licee), sediul Prim─âriei Sectorului 1, sediul ANAF sector 1, dar ╚Öi ale altor unit─â╚Ťi administrative din sectorul 1 unde cet─â╚Ťenii trebuie s─â ajung─â, sta╚Ťii de metrou, zone de agrement ╚Öi cu poten╚Ťial turistic (muzee, galerii de art─â), parcarea intermodal─â Str─âule╚Öti ╚Ö.a.m.d.

ÔÇ×Sectorul 1 este cel mai ├«ntins ca suprafa╚Ť─â fa╚Ť─â de restul sectoarelor din capital─â ╚Öi nu ├«n ultimul r├ónd locul unde ├«╚Öi au sediul majoritatea firmelor ╚Öi corpora╚Ťiilor. Implementarea unor m─âsuri rapide precum montarea de sta╚Ťii de reparat biciclete ├«n regim do it yourself ╚Öi gratuit ╚Öi de rasteluri (parc─âri pentru orice tip de biciclet─â ╚Öi antifurt folosit) ar ajuta mult cet─â╚Ťenii care locuiesc, tranziteaz─â sau lucreaz─â ├«n acest sector ├«n deplas─ârile acestora recurente ╚Öi ├«n sc─âderea timpului petrecut ├«n trafic, fie c─â vorbim de mersul acestora la birou, studii (╚Öcoal─â, liceu, facultate sau alte unit─â╚Ťi de ├«nv─â╚Ť─âm├ónt) sau acas─â, fie la activit─â╚Ťi de recreere ├«n timpul liber (film sau spectacol)ÔÇŁ, au explicat reprezentan╚Ťii Asocia╚Ťiei.

Ace╚Ötia subliniaz─â importan╚Ťa proiectului prin faptul c─â exist─â deja o comunitate de bicicli╚Öti, ca dovad─â, pe raza sectorului 1 se afl─â ├«n prezent toate pistele omologate de Poli╚Ťia Rutier─â ╚Öi sistemul de monitorizare a bicicli╚Ötilor montat la finele anului 2019 de PMB. Mai mult, cele mai multe cl─âdiri de birouri se afl─â ├«n Sectorul 1, un motiv ├«n plus de a ├«ncuraja folosirea bicicletei ca mijloc de transport alternativ. ├Än plus, companiile din sectorul 1 au ├«nceput s─â ia m─âsuri ├«n cadrul spa╚Ťiilor lor ├«n ceea ce prive╚Öte facilitarea deplas─ârii angaja╚Ťilor la locul de munc─â cu bicicleta, printre beneficii afl├óndu-se cabine de du╚Ö ╚Öi vestiare.

ÔÇ×De cele mai multe ori bicicli╚Ötii nu aleg s─â plece de acas─â cu bicicleta din cauza lipsei de rasteluri (parc─âri de biciclete). ├Än plus, rastelurile care exist─â pe domeniul public, ca de pild─â cele de la sta╚Ťiile de metrou nu pot fi utilizate deoarece nu sunt adaptate oric─ârui tip de biciclet─â (indiferent de tipul de ro╚Ťi mari sau mici sau de tipul de cauciucuri, de tipul de fr├ón─â, precum cea pe disc etc.) sau oric─ârui tip de antifurt (mai lung, mai scurt, tip u-lock, cablu etc.) ╚Öi nu permit asigurarea bicicletei ├«n trei puncte, riscul furtului acestora sau a uneia din ro╚Ťi (majoritatea bicicletelor av├ónd sistem quick release la ambele ro╚Ťi) fiind cauza nefolosirii acestora ╚Öi prin urmare renun╚Ťarea la deplasarea cu bicicletaÔÇŁ, au mai spus cei de la HaiCuBicla.

├Än eventualitatea c├ó╚Ötig─ârii finan╚Ť─ârii, gestiunea re╚Ťelei va fi predat─â c─âtre ADPS1 ├«n vederea mentenan╚Ťei celor 30 de sta╚Ťii ╚Öi parc─âri de biciclete ╚Öi continu─ârii proiectului. Asocia╚Ťia are ├«n plan s─â solicite prim─âriei sectorului 1 paz─â uman─â (jandarmerie, poli╚Ťie local─â) pentru parc─âri.

Votarea poate fi f─âcut─â p├ón─â pe 26 mai de c─âtre locuitorii sectorului 1 (va fi solicitat─â dovada cardului de identitate), care vor putea alege c├óte un proiect din fiecare din cele 10 categorii. Proiectul Asocia╚Ťiei HaiCuBicla, sub numele de ÔÇ×Re┼úea de parc─âri ┼či sta┼úii de reparat bicicleteÔÇŁ, este afi╚Öat la domeniul ÔÇ×Amenajare spa╚Ťii publice (mobilier urban, iluminat public etc)ÔÇŁ.

La categoria ÔÇ×Mobilitatea urban─âÔÇŁ a mai fost depus un proiect pentru parc─âri, ├«ns─â despre care cei de la HaiCuBicla spun c─â ÔÇ×propune rasteluri care nu sunt potrivite oric─ârui tip de roat─â, biciclet─â, antifurtÔÇŁ.

Despre autor: Oana Racheleanu

Atunci c├ónd aproape toat─â lumea spune ÔÇ×Nu se poate!ÔÇŁ, exist─â totu╚Öi c├ó╚Ťiva oameni care spun ÔÇ×Hai s─â g─âsim o solu╚Ťie!ÔÇŁ. Pe ei ├«i caut─â Oana Racheleanu, despre ei ├«i place s─â scrie.

Comentarii

comentarii