Sergiu V─âduva, Sprint Bike: “Pandemia a schimbat deja multe paradigme, iar transportul urban va fi una dintre acestea”

in Business, Interviuri, Transport 9 May 2020 150 Views

Dup─â o c─âdere abrupt─â a v├ónz─ârilor de biciclete, aproximativ 50% ├«n primele s─âpt─âm├óni de la instituirea st─ârii de urgen╚Ť─â, ├«n ultimele dou─â s─âpt─âm├óni oamenii au ├«nceput s─â perceap─â bicicletele ╚Öi trotinetele c─â pe un mijloc mai sigur de deplasare urban─â, pentru a merge la serviciu sau la cump─âr─âturi, a declarat, ├«ntr-un interviu penru Green Report, Sergiu V─âduva, managing partner ╚Öidirector de v├ónzari al Sprint Bike Sport SRL.

Care este impactul situa╚Ťiei actuale asupra unei afaceri locale de biciclete?

Impactul a fost unul negativ ├«n prima luna ╚Öi jum─âtate a St─ârii de Urgen╚Ť─â, perioada ├«n care am fost nevoi╚Ťi s─â ├«nchidem temporar magazinul fizic ╚Öi s─â trimitem angaja╚Ťii ├«n ╚Öomaj tehnic datorit─â interdic╚Ťiilor de liber─â circula╚Ťie instiutuite de autorit─â╚Ťi. ├Än ultimele dou─â s─âpt─âm├óni, am revenit ╚Öi am redeschis magazinul, dar doar cu jum─âtate din angaja╚Ťi datorit─â faptului c─â cererea a ├«nceput s─â reapar─â. Dup─â un impact negativ pe termen scurt , noi consider─âm a fi o oportunitate de a evolua at├ót c─â ╚Öi industrie c├ót ╚Öi de a schimb─â o paradigm─â a traficului infernal ╚Öi poluant din marile aglomer─âri urbane ale Rom├óniei ! Aceast─â pandemia a schimbat deja multe paradigme iar transportul urban va fi una dintre acestea!

Sunt mai interesa╚Ťi oamenii de achizi╚Ťia unei biciclete noi ├«n aceast─â perioada?

Interesul oamenilor fa╚Ť─â de achizi╚Ťia unei biciclete a r─âmas, dar cu siguran╚Ť─â acesta a fost mult mai mic ├«n martie ╚Öi aprilie 2020 fa╚Ť─â de lunile similare din 2019.

Pute╚Ťi face o compara╚Ťie cu perioada martie ÔÇô aprilie a anului trecut?

Compara╚Ťii se pot face, dar acestea nu sunt ├«mbucur─âtoare. Sc─âderile ├«n industrie au fost destul de mari ├«n cele dou─â luni (aproximativ 50%).┬á A╚Öa cum am zis ╚Öi mai sus, dup─â o c─âdere abrupt─â ├«n primele s─âpt─âm├óni de la instituirea st─ârii de urgen╚Ť─â, ├«n ultimele dou─â s─âpt─âm├óni, ├«ncet dar sigur oamenii au ├«nceput s─â perceap─â bicicletele┬á╚Öi trotinetele c─â pe un mijloc┬ámai sigur de deplasare urban─â, pentru a merge la servici sau la cump─âr─âturi.

├Äncuraja╚Ťi ╚Öi de vremea frumoas─â din ultimele s─âpt─âm├óni ╚Öi de perspectiva unei relax─âri pentru a putea face ╚Öi mi╚Öcare din 15 mai, vedem nu doar o revigorare a cererii de biciclete ╚Öi trotinete fa╚Ť─â de perioada similar─â a anului trecut, dar ├«n ultimele zile chiar o cre╚Ötere a acesteia. Aceast─â cre╚Ötere vine preponderent din comenzile on-line.

Acest trend de cre╚Ötere a interesului pentru biciclete ╚Öi trotinete, ca ╚Öi mijloc alternativ mai sigur la transportul ├«n comun, ├«n special ├«n ora╚Öele mari unde avem aglomer─âri┬á ├«n transportul public, vine ├«n special din exemplele date de marile zone urbane europene,┬á unde se ├«ncureajeaz─â o astfel de mobilitate urban─â, ca fiind cea mai sigur─â ├«n condi╚Ťiile pandemiei de COVID19 prin diferite facilit─â╚Ťi, de la transferul c─âtre astfel de transport a infrastructurii existente pentru┬á auto, dar ╚Öi prin┬á facilit─â╚Ťi de ordin financiar.

Consideri c─â p─âstrarea m─âsurilor de distan╚Ťare social─â ar putea influen╚Ťa v├ónz─ârile de biciclete?

Nu cred c─â p─âstrarea m─âsurilor de distan╚Ťare social─â va influen╚Ť─â v├ónz─ârile, ci con╚Ötientizarea cet─â╚Ťenilor c─â trebuie s─â se protejeze at├ót pe ei c├ót ╚Öi pe cei din jur.

Da, ÔÇŁcommuting-ulÔÇŁ cu ajutorul bicicletei, mai ales ├«n zonele urbane aglomerate, ├«nseamn─â ├«n primul r├ónd distan╚Ťare fizic─â dac─â ne raport─âm cu transportul public urban. Pe de alt─â parte ciclismul poate fi ╚Öi un sport individual, iar to╚Ťi aceeia care sunt adep╚Ťii mi╚Öc─ârii de orice fel ╚Öi din cauza m─âsurilor de distan╚Ťare social─â nu pot s─â ├«╚Öi pratice sportul de echipa preferat se poate reorienta care ciclism, cu impact evident ├«n v├ónz─ârile de biciclete.

Oamenii se vor orienta către folosirea bicicletei în transportul urban sau din contra se vor orienta către mășinile personale?

Acest lucru depinde foarte mult de infrastructur─â precum ╚Öi de cultur─â ╚Öi educa╚Ťia comunit─â╚Ťilor ╚Öi este specific─â fiec─âreia. ├Än acest moment avem ora╚Öe sau comunit─â╚Ťi ├«n care cultur─â ciclismului este mult mai dezvoltat─â ╚Öi ciclismul c─â sport de mas─â sau varianta de ÔÇŁcommutingÔÇŁ este ├«mbr─â╚Ťi╚Öat de comunitate ╚Öi chiar promovat, iar ├«n alte comunit─â╚Ťi este considerat o varianta a celor care nu ├«╚Öi permit m─â╚Öini ╚Öi este considerat dezonorant.

Care sunt a╚Ötept─ârile tale din partea autorit─â╚Ťilor?

A╚Ötept─ârile mele, ╚Öi nu doar ale mele, ci ale ├«ntregii comunit─â╚Ťi, sunt ├«ndreptate ├«n primul r├ónd c─âtre dezvlotarea infrastructurii. F─âr─â aceast─â nu vom avea niciodat─â un num─âr de utilizatori de biciclete comparabil cu restul ╚Ť─ârilor Europene. Nu este nevoie s─â invent─âm ÔÇťap─â cald─âÔÇŁ, ci putem lua exemplele ╚Ť─ârilor care la ora actual─â au decis s─â anuleze o band─â de circula╚Ťie pentru m─â╚Öini ╚Öi s─â o transforme ├«n zona de circula╚Ťie pentru biciclete ╚Öi trotinete.

Cum vezi tu activitatea voastră până la finalul anului?

Tumultoasă. Pe termen scurt mă aștept să fie pe un trend ascendent. Noi considerăm a fi o oportunitate de a evolua atât că și industrie cât și de a schimbă o paradigmă a traficului infernal și poluant din marile aglomerări urbane ale României. Această pandemia a schimbat deja multe paradigme, iar transportul urban va fi una dintre acestea!

Publica╚Ťia Green Report, ├«n parteneriat cu Raiffesen Bank, va organiza luni, 11 mai, dezbaterea Transportul urban ├«n crizele de s─ân─âtate public─â ÔÇô oportunit─â╚Ťi ╚Öi perspective. Evenimentul va fi transmis online pe at├ót pe site-ul Green Report, c├ót ╚Öi pe pagina de facebook a publica╚Ťiei ├«n intervalul 10:00 ÔÇô 11:30.

Comentarii

comentarii