Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

SIAB 2007, aproape deloc verde

text de Oana Neneciu

SIAB 2007 nu a urmat exemplul fratelui mai mare, Salonul International de la Frankfurt, din acest an in ceea ce priveste tema protectiei mediului. Daca, la Frankfurt, vedete au fost noile modele electrice si cele pe biocombustibili, la Bucuresti s-au evidentiat numai modelele hibrid. Motivul absentei modelelor eco este unul dezarmant: Romania nu indeplineste conditiile de infrastructura necesare, adica nu exista statii de combustibili care sa sustina comercializarea lor. Un salon auto "verde" la Bucuresti? Poate peste doi ani.

Nu exista infrastructura pentru modelele pe biocombustibili

Motivul pentru care companiile expozante au considerat ca nu era oportun sa expuna modelele bio este pentru ca Romania nu este pregatita din punctul de vedere al infrastructurii, adica nu exista nici macar o statie de biocombustibili. Directorul general Ford Romania, Catalin Gavra, ne-a explicat politica firmei in materie de masini "verzi": "Deocamdata, primii pasi s-au facut in pietele consacrate. Urmeaza sa se faca un studiu de piata in Romania, pentru ca trebuie sa existe si o infrastructura care sa poata sustine aceste masini pe strada". Compania Ford a creat modelul Focus FFV, care pe piata din Marea Britanie este cea mai vanduta masina pe iocombustibili.

Modelul merge pe bioetanol si benzina, in acelasi rezervor. Catalin Gavra ne-a asigurat ca, in momentul in care se va realiza infrastructura de statii bio, Ford va prezenta si in Romania modelul ecologic. Aceeasi problema au expus-o si reprezentantii Volvo la Salonul bucurestean. Bogdan Huidau, director de marketing si vanzari Volvo Romania, a explicat absenta modelelor ecologice tot prin lipsa de rentabilitate a aducerii lor. "Modelele verzi nu sunt aduse in Romania din cauza ca infrastructura nu permite, si aici ma refer la faptul ca nu exista statii de biocombustibil in Romania.

Ca si alti producatori, Volvo nu a aderat la conceptul de "environmental care" numai acum, in ultima perioada, conceptul sta la baza Volvo. Cei de la Volvo s-au interesat tot timpul sa mentina un nivel de "environmental care" cat mai ridicat la toate modelele. In momentul de fata sunt disponibile variante de bio-fuel sau flexi-fuel, iar la Salonul Auto de la Frankfurt a fost prezentat noul concept pe fuel-cells pe noul model C30". Fiind unul dintre liderii de pe piata mondiala in ceea ce priveste masinile ecologice, Volvo are pentru toate modelele expuse la SIAB si variante pe biocombustibil, care vor fi aduse si in Romania probabil la viitorul salon. "Datorita noilor norme europene, probabil ca infrastructura va fi pusa la punct in maximum cinci ani. Inca din acest an, noi analizam posibilitatile aducerii pe piata romaneasca a modelelor cu combustibil bio, insa, cel mai probabil, in urmatorii doi ani vor fi aduse aceste modele la salonul auto care, sa speram, va fi unul cu adevarat verde", a mai spus Bogdan Huidau.

Forta hibrizilor

Companiile care au dat tonul la hibrizi au fost in centrul atentiei la Salonul Auto. La prima participare in Romania la Salon, Lexus a prezentat trei modele hibrid, LS600h, GS450h si RX400h, primul SUV hibrid din lume. Lexus este prima companie care a creat o intreaga gama de hibrizi, iar acest lucru a ajutat la cresterea vanzarilor, care au depasit previziunile companiei. In Europa de Vest, 50% dintre cumparatorii modelului GS si 80% dintre posesorii modelului RX au optat pentru varianta hibrida. Vedeta standului Lexus la SIAB a fost tot un hibrid: modelul LS600h. Luxosul sedan a fost lansat oficial in Romania, modelul inregistrand un record de vanzari pe piata europeana. Directorul de marketing Toyota Romania, importator Lexus, Mihai Bordeanu, a explicat avantajele hibrizilor Lexus: "Hibrizii sunt masini care au peste 250 de cai-putere, consumul este redus, intre 6 si 12 l pe km, iar emisiile de CO2 sunt extrem de reduse fata de modelele clasice". Gama hibrid Lexus a fost pusa in vanzare din luna iulie a acestui an, iar vanzarile de hibrizi reprezinta 30% din totalul de vanzari in Romania, a mai aratat Mihai Bordeanu.

Toyota a prezentat la SIAB cel mai vandut model de hibrid din lume, Prius, si, pentru curiosi, in standul companiei a fost expusa o macheta in sectiune a unui Prius pentru ca vizitatorii sa vada cum functioneaza un motor hibrid. "Ne-am dori ca modelul Prius sa fie mai cunoscut in Romania, asa cum este afara, de aceea am adus si o macheta, pentru ca lumea sa inteleaga cum functioneaza hibrizii, sa devina interesata de aceste modele. In 2008 sigur vom atinge targetul de 100 de Prius vandute in Romania", a explicat Mihai Bordeanu. Directorul a spus ca in Romania, de la lansarea modelului, in octombrie 2006, s-au vandut 20 de exemplare de Prius, iar acest lucru s-a datorat, in mare parte, promovarii de care a beneficiat modelul in ultimul timp, cand vedete ca Mihaela Radulescu si Monica Barladeanu au declarat ca au achizitionat o astfel de masina. "Daca vorbim despre Prius, cea mai cunoscuta masina hibrid din lume, aceasta are emisii de CO2 de 109 g pe km, ceea ce este foarte putin", a subliniat Bordeanu. O alta companie care s-a evidentiat la SIAB prin expunerea unui model hibrid a fost Honda, cu modelul CivicHibrid, care are emisii de CO2 tot de 109 g pe km. Motorul electric dezvoltat in mod independent de Honda este special creat pentru a obtine un debit sporit la o dimensiune redusa, caracteristici care denota politica firmei de a cauta noi modalitati de a reduce emisiile masinilor Honda.

O alta alegere eco la SIAB 2007

La standul Volkswagen au fost prezentate Passatul si Golful Bluemotion, care identifica pozitia companiei referitoare la reducerile de consum si de emisii de CO2. Bluemotion este un concept prin care compania a scos pe piata masini care consuma putin peste 5 litri la suta de kilometri si, prin urmare, emisiile de CO2 sunt mult mai reduse. Claudiu Manolescu, managerul retelei de dealeri in Romania, ne-a declarat ca Volkswagen este pregatita pentru vanzari-record pe 2008, "S-au vandut deja 3 unitati de Passat Bluemotion, de la lansarea din septembrie, chiar directorul general din Romania conduce o asemenea masina".

Cea mai mare expozitie auto din Romania de pana acum

Salonul International Auto Bucuresti in 2007 a fost organizat pe un spatiu cu 50% mai mare decat cel din 2005. Salonul a gazduit aproape 200 de expozanti de autovehicule si accesorii auto, 500 de marci si peste 100 de premiere nationale, fiind cel mai mare eveniment de acest fel organizat vreodata in Romania. Spatiul expozitional a fost impartit in trei zone, expozitia auto si moto, expozitia de accesorii, echipamente si servicii si o suprafata in aer liber, care a gazduit autoutilitarele.

Articolul precedent
Articolul următor
spot_img

Ultimele știri