Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Societatea Ornitologică Română învață copiii cum să aibă grijă de păsări și insecte

Societatea Ornitologică Română (SOR) desfășoară două proiecte care se completează și care au ca scop să-i îndemne pe elevi să se implice în sprijinirea biodiversității urbane și rurale.

Societatea Ornitologică Română învață copiii cum să aibă grijă de păsări și insecte

Proiectul „Spring Alive” este unul internațional, desfășurat în mai multe țări din Europa, Asia și Africa și care pune accent pe migrația păsărilor. Se desfășoară în perioada de primăvară și are ca activitate principală înregistrarea apariției a cinci specii emblematice migratoare: rândunica, barza albă, cucul, drepneaua neagră și prigoria.

Copiii, împreună cu profesorii sau părinții, trebuie să înregistreze aparițiile acestor păsări pe pagina web a proiectului, astfel încât se creează o hartă în timp real. Aceasta are diferite intensității de culoare, în funcție de numărul de specii înregistrate. Cu cât s-au înregistrat mai multe specii, cu atât culoarea e mai intensă și sugerează venirea primăverii.

Proiectul „Grădini și Școli prietenoase cu Natura” se desfășoară în instituțiile de învățământ pe perioada întregului an școlar. În acest interval au loc activități potrivit fiecărui sezon în parte, printre care: amplasarea cuiburilor artificiale, hrănirea păsărilor în timpul iernii, amplasarea siluetelor de păsări pe geamuri pentru a evita coliziunile, realizarea hotelurilor de insecte sau colectarea selectivă a deșeurilor.

În perioada noiembrie – aprilie, elevii lasă la dispoziția păsărilor semințe uleioase, osânză sau slănină crudă, mere.

Societatea Ornitologică Română învață copiii cum să aibă grijă de păsări și insecte

Cât despre colectarea separată, reprezentanții SOR au declarat pentru Green Report: „Ideea acestei activități nu este să impună elevilor să investească o mulțime de energie și de timp în strângere de deșeuri din diferite locații, ci să învețe cum să colecteze separat deșeurile care se produc zi de zi și să înțeleagă că și acestea au o valoare (rolul compostului în grădinărit și agricultură, de exemplu)”.

La prima ediție a proiectului „Grădini și Școli prietenoase cu Natura”, din anul școlar 2016-2017, au participat 264 unități de învățământ (39 de județe). În urma raporturilor trimise de 179 dintre acestea, la activități au participat 18.697 elevi, ghidați de 634 de cadre didactice.

Perioada de înscriere la cea de-a doua ediție a programului s-a terminat pe 15 noiembrie. Peste 300 de școli din 39 de județe, plus București, s-au înscris să-și dedice timpul și atenția păsărilor și insectelor.

„[Până acum] elevii au fost extrem de entuziasmați să participe la program. Și-au însușit noi cunoștințe despre natură și au învățat noi metode de sprijinire a vietăților urbanizate. […] Sperăm că în urma participării la program vor dezvolta un comportament adecvat și proactiv față de natură și se vor transforma în adulți responsabili”, au mai spus cei de la SOR.

Societatea Ornitologică Română învață copiii cum să aibă grijă de păsări și insecte

Articolul face parte din episodul 3 al serialului „Ora de ecologie”. Citește aici despre alte 9 proiecte care mișcă rotițe în sistemul public de învățământ și care duc mesajul de responsabilitate față de mediu la copii.

spot_img

Ultimele știri