Cum isi reduc marile companii impactul asupra mediului inconjurator

"Productia si consumul la o scara de peste doua miliarde de utilizatori are consecinte, unele negative altele pozitive", a declarat Dana Dobrescu Commnications Manager la Unilever South Center Europe, in cadrul "European CSR Lessons", un eveniment unic in tara noastra, care se desfasoara zilele acestea la Bucuresti.

Conceptul de responsabilitate sociala corporatista este unul relativ nou in Romania, dar care incepe sa prinda usor, usor, radacini, iar efectele sale au inceput deja sa fie simtite atat de societate cat si de corporatiile implicate.

Pana in 2020 Unilever are ca tinta reducerea la jumatate a amprentei asupra mediului, rezultata din produsele comercializate. De asemenea, se incearca folosirea unor materii prime 100% naturale si imbunatatirea sanatatii oamenilor prin programe de genul "Lifebuoy".

"Trebuie sa concepem produse care le ofera consumatorilor aceleasi satisfactii dar cu un consum mai mic de energie si apa. Cel mai mare impact al nostru asupra mediului vine de la folosirea sapunurilor noastre, a gelurilor de dus si ale produselor de ingrijire a pielii. Asta pentru ca oamenii petrec mult timp la dus si folosesc un volum mare de apa. O femeie obisnuita din America face dus in medie timp de 12 minute. Una dintre tintele noastre este de a-i convinge pe oameni sa petreaca cat mai putin timp la dus", a precizat Dana Dobrescu. Ea a oferit apoi si exemple de produse care exista deja pe piata, si cu ajutorul carora se poate spala la temperaturi mai scazute.

Prin aceasta inovatie, gazele cu efect de sera sunt reduse cu 50%. "Daca toata lumea ar folosi produse de spalat vase concentrate, 4 milioane de tone de CO2 nu ar mai fi emise anual in atmosfera, ceea ce reprezinta echivalentul emisiilor a 1 milion de masini".

In cadrul discursului sau de la "European CSR Lessons", Dana Dobrescu s-a referit si la impactul pe care il au produsele companiei Unilever asupra mediului. Avand in vedere ca sunt comercializate in peste 100 de tari, cu sute de milioane de consumatori, responsabilitatea corporatista la acest nivel este un lucru care nu poate fi trecut cu vederea.

"Potrivit WWF, deja consumam resursele naturale la o viteza mai mare decat poate planeta sa le regenereze. WWF a calculat ca, daca am consuma cu totii la nivelul din Marea Britanie, am avea nevoie de trei planete, iar in cazul SUA, de cinci planete. Dar avem numai una, asa ca terbuie sa gandim altfel problema", a aratat Dana Dobrescu.

Reprezentantul Unilever a prezentat apoi planul de sustenabilitate al companiei pe care o reprezinta, explicand ca este avantajos nu doar pentru societatea in care traim cat si pentru mediul de afaceri. Si asta pentru ca este incurajata inovatia in cazul noilor produse si, in multe cazuri, acest lucru inseamna economii in bani, atat pentru publicul consumator cat si pentru companii.

Din ce in ce mai multi consumatori din intreaga lume aleg sa cumpere doar produse "prietenoase" cu mediul.

"Conducerea afacerilor noastre pe aceste principii ale sustenabilitatii inseamna reducerea consumului de energie, cu economii de ambele parti, si in cazul companiilor si in cel al consumatorului", a spus Dana Dobrescu.

Pentru a-si reduce impactul asupra mediului, Unilever a demarat un program in anul 2009. Principalul scop al acestuia este de a permite companiei sa se dezvolte in continuare, dar cu un impact cat mai mic asupra mediului inconjurator.

Astfel, cand vine vorba de mediu, planul acopera mai mult decat impactul fabricilor, al birourilor sau al laboratoarelor companiei. "El accepta faptul ca Unilever are o responsabilitate – de la sursele materiilor prime si pana la energia si apa de care oamenii au nevoie pentru a gati, spala sau curata cu produsele noastre. In plus, sustenabilitatea nu inseamna doar resposabilitatea fata de mediul inconjurator. Produsele noastre influenteaza puternic sanatatea si viata oamenilor."

Citeste si:

Proiecte europene de CSR, prezentate in premiera la Bucuresti

Foto: alhosnu.ae

Florin Tulbure

spot_img

Ultimele știri