Strategia UE pentru ciclism ar putea crește gradul de utilizare al bicicletei cu 50% în Europa

in Business, Legislatie, Transport 19 June 2017 34 Views

Dacă ar fi adoptată, Strategia UE pentru ciclism ar putea majora rata de utilizare a bicicletei cu 50%, în Europa, reducând în același timp numărul de decese și grav răniți tot cu 50%. Draftul final al stategie a fost înmânat la sfârșitul săptămânii trecute comisarului european pentru transport, Violeta Bulc, pe scena summit-ului de ciclism Velo-City 2017 din Arnhem-Nijmegen, Olanda. La elaborarera docuemntului stategic au participat peste 1.000 de persoane. 

Violeta Bucul, comisarul european pntru transport, a primit documentul Stategiei UE pentru ciclism într-o valiză. Sursă foto: www.ecf.com

Nu cerem un tratament special, vrem să fim tratați la fel ca orice alt mijloc de transport. Ciclismul oferă deja Europei beneficii economice de 513 de miliarde de euro pe an și putem aduce acestă valoarea până la 760 de miliarde de euro până în 2030”, a declarat Bernhard Ensink, secretar general al Federației Europene a Ciclistilor.

Trebuie să construim un caz mai puternic pentru ciclism, iar anul viitor ar putea fi o mare oportunitate pentru a face acest lucru.Va fi Anul Multimodalității iar un cadru de reglementare pentru ciclism poate fi o componentă puternică a acestuia. Ar trebui, de asemenea, să depunem eforturi pentru a ne asigura că ciclismul este și mai bine reprezentat atunci când vine vorba de finanțare, în special pentru următorul cadru financiar multianual după 2020”, a spus Violeta Bulc, comisarul european pentru transport.

Strategia UE pentru ciclism conține recomandări adresate tuturor nivelurilor de guvernanță și abordează schimbările de comportament, infrastructura, reglementarea vehiculelor, multimodalitatea și sistemele inteligente de transport. Având în vedere cadrul politic mai larg, Strategia UE pentru ciclism se concentrează asupra modului în care ciclismul poate duce la crearea de noi locuri de muncă și creștere economică printr-un mediu concurențial echitabil financiar și fiscal și o industrie europeană de biciclete robustă.

Obiectivul este acela de a pune statutul de ciclism pe o poziție egală cu alte moduri de transport în ceea ce privește politicile și investițiile, prezentând în același timp valoarea adăugată clară a nivelului european în acest proces.

Sursa foto: www.ecf.com

Exemple specifice de intervenție a UE

Dublarea investițiilor UE în proiecte de ciclism de la 1,5 miliarde euro, între 2014 și 2020, la 3 miliarde euro, între 2021 și 2027;

Reducerea TVA pentru achizițiile de biciclete printr-o reformă a Directivei TVA;

Mijlocele de transport motorizate trebuie să devină mai sigure pentru pietoni și bicicliști prin implementarea unor sisteme de siguranță precum Intelligence Speed ​​Assistance. UE are competență exclusivă în domeniul reglementării vehiculelor.

Ce urmează?

Deși documentul este finalizat și înmânat Comisiei, forma finală rămâne deschisă discuțiilor și influenței presiuniilor politice. În semn de susținere, 100 de reprezentanții ai sectorului au semnat o scrisoare deschisă care a fost trimisă Comisiei Europene prin care se solicită includerea Strategiei UE pentru ciclism în programul de lucru al Comisiei 2018 sau în inițiativele ulterioare.

Aceștia s-au alăturat, de asemenea, apelurilor anterioare din partea miniștrilor transporturilor, Parlamentului European, precum și Comitetului Regiunilor. Indiferent de etapele următoare, recomandările formulate reprezintă o bază excelentă pentru a continua dezvioltarea ciclismului în Europa pentru mulți ani de acum înainte.

Summit-ul Velo-city 2017 debutează cu cifre record

Comentarii

comentarii