SUA isi pun la punct strategia pentru masinile electrice

Crearea vehiculelor electrice inseamna dezvoltarea bateriilor puternice si sigure, care pot dura zece ani. Dar directorii industriei auto spun ca aparatele radio, interiorul, jucariile si corzile de extensie conteaza la fel de mult in ecuatia pietei de masa, informeaza Reuters.

"Majoritatea consumatorilor nu ar renunta la un aparat radio, de exemplu, pentru mai multa putere electrica", a aratat Troy Clarke, presedintele pe operatiuni al General Motors Corp America de Nord, la o conferinta care a avut loc in aceasta saptamana la Washington.

"Luam in considerare aceste nevoi in dezvoltarea vehiculului", a mai spus acesta despre modelul Chevrolet Volt, care va intra in liniile de productie in 2010. Acesta este raspunsul GM la independenta energetica si o intoarcere de la masinile sport consumatoare de benzina, atat de populare in Statele Unite.

"Noi, ca producatori de autovehicule, trebuie sa fim lideri in dezvoltarea de alternative la consumul de petrol, nu exista niciun dubiu, dar si guvernul are un rol semnificativ", a mai spus Clarke.

Perspectivele pentru imbunatatirea puterii bateriilor variaza la producatorii americani, iar acestia cer guvernului sa se implice in eforturile pe scara larga pentru a finanta cercetarea si dezvoltarea.

"Noi nu am beneficiat de un teren propice cand vine vorba de sustinerea industriei auto si a producatorilor, cum au avut alte tari", a aratat senatorul democrat de Michigan, Debbie Stabenow, un aliat al industriei auto.
In SUA milioane de dolari destinati cercetarii bateriilor sunt blocati in haosul legislativ.

GM, Ford Motor Corp si managerii companiilor utilitare, economisti si ecologisti au petrecut aceasta saptamana in Washington pentru a discuta perspectivele de a dezvolta si marketa masinile electrice.
Volt este raspunsul GM, in vreme ce Ford merge mai departe cu cinci masini hibrid si testeaza modelul electric Escape.

Producatorii vor trebui sa convinga consumatorii ca noua clasa electrica va fi mult mai eficienta din punct de vedere al consumului si mai putine emisii poluante, au arata directorii.

Dar Mark Fields de la Ford a aratat in cadrul conferintei sponsorizate de Institutul Brookings si Google Inc, ca trecerea de la era benzinei necesita mai mult decat gandire creativa.

"Aproape toata lumea are electricitate, dar cati dintre potentialii clienti au garaje? Peste noapte, ne dam seama ca incarcarea masinilor cu electricitate nu este disponibila la scara larga, pentru oamenii care locuiesc in apartamente sau garsoniere", a aratat Fields.

spot_img

Ultimele știri