Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Tetra Pak Protejeaza ce e bun

Compania Tetra Pak a intrat pe piata din Romania in anul 1993, oferind clientilor sai servicii de marketing, comercializare si asistenta tehnica. Ambalajele pe care le produce compania sunt lider pe piata de profil, oferind 12 sisteme de ambalare atat pentru produse aseptice, cat si pentru produse pasteurizate. politica firmei suedeze include masuri de prevenire a impactului asupra mediului, reducerea ponderii materialelor virgine folosite, optimizarea transportului si reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera. "Tetra Pak crede in faptul ca orice companie trebuie sa-si desfasoare activitatea in mod responsabil fata de societate, iar obtinerea de profit trebuie sa fie in armonie cu protectia mediului inconjurator", ne-a declarat Catalina Siriteanu, director de comunicare si mediu Tetra Pak Romania.

Inovatia, cheia succesului

Tetra Pak si-a inceput activitatea in 1951, in orasul Lund, din Suedia, cu un ambalaj care permitea distribuirea laptelui pe distante lungi fara a-i compromite gustul si proprie tatile nutritive. Dr. Ruben Rausing, fondatorul companiei, a avut o idee revolutionara, concepand un nou tip de ambalaj care a fost realizat cu minimum de resurse naturale, asigurand maximum de igiena. Conceptia lui Rausing a fost aceea ca un ambalaj trebuie sa economiseasca mai mult decat consuma, astfel a aparut primul ambalaj in forma de tetraedru (Tetra Classic), din carton si polietilena, care vine in contact cu produsul alimentar.

Totusi, acestui tip de ambalaj i se poate reprosa faptul ca necesita distributie si depozitare in lant frigorific, presupunand un consum suplimentar de energie pentru a ajunge la consumator. Impedimentul a fost depasit in 1961, odata cu inventarea tehnologiei aseptice. Tehnologia presupune igienizarea ambalajelor prin presurizare cu aer steril si sigilarea cutiei sub nivelul lichidului, eliminand orice posibilitate de recontaminare a produsului alimentar. In plus, ambalajul aseptic contine si o folie de aluminiu la mijloc, intre
straturile de carton si polietilena, care are rolul de intarire a protectiei. "Astfel putem spune ca, pe parcursul profesional al companiei, accentul pus pe inovatie a condus la transcenderea spatiului suedez", a aratat Catalina Siriteanu. In prezent, Tetra Pak pune la dispozitia consumatorilor din intreaga lume o gama larga de ambalaje pentru produse alimentare lichide, precum lapte si derivate din lapte, sucuri si nectaruri, vin, apa, supe si bauturi functionale.

Avantajele de astazi ale ambalajelor Tetra Pak

Cand vine vorba despre ambalajele aseptice, avantajele directe ale producatorului de alimente se refera la economia de energie, pentru ca produsele nu necesita refrigerare. Un alt avantaj se refera la termenul de valabilitate extins al produselor ambalate aseptic, in consecinta, gestionarea sto curilor este mult mai usor de realizat. Ambalajele sunt foarte usoare (30 de grame la litrul de produs) si, pentru ca sunt li vrate in forma compacta, se faciliteaza transportul si de pozitarea.

Analizele comparative au aratat ca produsele ambalate in carton aseptic economisesc 35% din combustibilul necesar transportului acelorasi produse ambalate in sticla, practic, cu 35% mai putine emisii de CO2. Ambalajele se transporta catre producatori sub forma de role, iar pentru un milion de cutii este nevoie de un singur camion. Cand vine vorba despre transportul ambalajelor din aluminiu sau sticla este nevoie de 52 de camioane pentru acelasi numar de produse.

Ambalajele aseptice, o afacere in expansiune

In timp, activitatea companiei s-a diversificat, explorand noi oportunitati de afaceri si tehnologii. Tetra Pak si-a extins activitatea, iar in prezent, pe langa echipamente de ambalare, ofera si echipamente de procesare a produselor: pasteurizatoare, separatoare, schimbatoare de caldura, omogenizatoare si evaporatoare. Compania are in prezent in cele 165 de tari in care opereaza peste 20.000 de angajati. Tehnologia aseptica, inventata de compania Tetra Pak, este acum principala modalitate de ambalare care asigura pastrarea in conditii optime de igiena si siguranta a produselor lichide, lucru care face ca activitatea companiei sa se extinda.

"Intoarcerea la natura este inca posibila"

Potrivit companiei, consumatorul trebuie sa aleaga produsele ambalate aseptic pentru calitate, dar si pentru ca, alegand aceste produse, va face o favoare naturii: "Tehnologia aseptica a adus un plus de confort si siguranta alimentara in viata oamenilor, deci valoare. Dar aceasta concluzie nu ne multumeste. Cumparand produse alimentare ambalate de Tetra Pak, consumatorul are privilegiul de a proteja resursele naturale. Abia atunci cand consumatorul va fi suficient de informat pentru a recunoaste potentialul natural din aceasta valoare, vom avea satisfactia misiunii indeplinite cu succes", explica viziunea companiei Catalina Siriteanu. In ceea ce priveste protectia mediului, Tetra Pak este implicata direct in activitatile de colectare selectiva si de reciclare ale ambalajelor.

Compania a sprijinit infiintarea Eco Rom Ambalaje, care, pe baza parteneriatelor cu autoritatile locale, cu societatile de salubrizare si cu firmele specializate in reciclare, indeplineste obiectivele de recuperare si reciclare ale deseurilor. Pe langa acest parteneriat, Tetra Pak, impreuna cu alte companii, a sprijinit si infiintarea Asociatiei Romane pentru Ambalaje si Mediu, care functioneaza ca o coalitie in vederea dezvoltarii unui sistem eficient de management al deseurilor. "Din fericire, intoarcerea la natura inca mai este posibil posibila fara alungarea componentei de comfort din viata oamenilor. Daca dorim sa traim in modernitate, dar si in armonie cu natura, trebuie sa acordam atentia cuvenita sursei naturale din care provine ambalajul."

Proiecte de responsabilitate sociala

Pentru a da un exemplu comunitatii si pentru educarea copiilor in spiritul protejarii naturii, compania a pus la punct un program de constientizare in cadrul scolilor, prin care s-au colectat in fiecare an patru tone de ambalaje Tetra Pak. Fiind implicati direct in programul guvernamental "Corn si Lapte", prin producerea de ambalaje pentru laptele distribuit in scoli, Tetra Pak a initiat in 2005 programul "La fiecare ambalaj colectat esti si tu un Super-Pak". Programul a avut ca scop colectarea de ambalaje si a fost un real succes. Scolile care au colectat cele mai multe ambalaje au castigat premii si excursii la munte, unde au invatat cat ese de importanta protejarea si pretuirea naturii.

Reciclarea ambalajelor Tetra Pak are si o latura profitabila pentru companie, pentru ca, fiind reciclate la EcoPaper Zarnesti, aduc un raport calitativ in procesul de productie. "Provenind din celuloza pura, cartonul Tetra Pak contine fibre lungi de 3-6 mm, astfel ca produsul finit al fabricii de hartie Ecopaper Zarnesti mai poate fi reciclat de inca 5-6 ori", subliniaza Catalina Siriteanu. Un alt proiect de responsabilitate sociala este realizat in parteneriat cu WWF prin Programul Dunare Carpati Romania. El presupune impadurirea unei zone de un hectar din Parcul Natural Comana. "Este prima actiune pe care cele doua organizat ii o realizeaza si un prim pas in directia unui parteneriat solid pentru conservarea naturii in Romania."

Articolul precedent
Articolul următor
spot_img

Ultimele știri