Tetra Pak: Vanzari-record la ambalajele eco 

in Stiri 23 November 2012 99 Views

Gigantul suedez de packaging, Tetra Pak, a vandut peste 20 de miliarde de ambalaje cu certificare Forest Stewardship Council (FSC) in intreaga lume, in 2012, comparativ cu 8,5 miliarde, in 2010, se arata intr-un comunicat al companiei.

Simbolul FSC certifica faptul ca materialul folosit pentru ambalajul de carton provine din paduri administrate in mod responsabil si din alte surse controlate.

75% din cartonul ambalajelor, din surse regenerabile

“Ambalajele Tetra Pak sunt dovada incontestabila a respectului companiei fata de mediu. Aproximativ 75% din materialul folosit in ambalaj – cartonul – provine din surse regenerabile, iar dupa folosire, aceste ambalaje sunt 100% reciclabile. In plus, forma ambalajelor, compozitia si greutatea lor redusa, dar si eficienta in transport, depozitare si distributie conduc la un impact global de mediu (emisii de CO2) mai redus, in comparatie cu celelalte solutii de ambalare”, potrivit reprezentantilor Tetra Pack.

"Pe masura ce tot mai multi consumatori si comercianti solicita produse obtinute in mod responsabi din punct de vedere ecologic, marcile care poarta certificarea FSC pot atesta ca aceste produse sunt ambalate folosind materiale care indeplinesc cele mai exigente standarde de management forestier responsabil", a declarat Charles Brand, vicepresedinte Marketing and Product Management, Tetra Pak.

Certificarea FSC, din 2007

Primul ambalaj Tetra Pak cu certificare FSC a fost lansat de catre Sainsbury’s in 2007, in Marea Britanie. In prezent, certificarea FSC este aplicata de retaileri si alte companii din 39 de tari, inclusiv China, Statele Unite ale Americii, Canada, America de Sud si in intreaga Europa.

Printre tarile care au demarat procesul de etichetare FSC se remarca Argentina, care detine in prezent 1,8 miliarde de astfel de ambalaje Tetra Pak, reprezentand 70% din totalul ambalajelor Tetra Pak livrate in aceasta tara.
Statele Benelux detin 1,2 miliarde de ambalaje Tetra Pak cu certificare FSC, reprezentand aproximativ 60% din totalul ambalajelor existente in aceste tari.

"Consumatorii sunt din ce in ce mai atenti daca produsele pe care le achizitioneaza sunt prietenoase cu mediul inconjurator. Ne-am stabilit obiective clare pentru a face ca ambalajele noastre sa fie mai sustenabile. Certificarea FSC pentru cartonul folosit pentru ambalajele noastre este un pas important in aceasta directie. Suntem bucurosi sa facem acest pas important impreuna cu Tetra Pak", a declarat Taco Kingma, Manager Sustainable Business of Friesland Campina, Benelux.

Cumparatorii, interesati de protejarea mediului

Intr-un studiu recent, realizat de Euromonitor pe 6.600 de consumatori din 10 tari, pentru Tetra Pak, aproximativ jumatate din acestia au declarat ca lipsa informatiilor referitoare la caracteristicile de mediu ale produselor alimentare le-a influentat decizia de cumparare.

Tot jumatate dintre cei intervievati declara ca simbolurile de pe ambalaj sunt utile in intelegerea impactului pe care ambalajele de produse alimentare lichide il au asupra mediului.

"Prin afisarea logoului de certificare FSC pe ambalajele sale, Tetra Pak contribuie la cresterea gradului de constientizare a consumatorilor privind importanta pe care administrarea responsabila a padurilor o are in mentinerea celei mai bogate resurse a pamantului, padurea, cu un impact major pentru economie, societate si mediu", a declarat Marcelle Peuckert, Director Dezvoltare de Business, FSC.

Vanzari de 10,36 miliarde euro in 2011

Tetra Pak, lider mondial in solutii de procesare, ambalare si distribuire a produselor alimentare lichide, este una din cele trei companii ce apartin grupului suedez privat, Tetra Laval, cu sediul central in Elvetia. Celelalte doua companii ale grupului sunt DeLaval si Sidel. Compania a anuntat o valoare neta a vanzarilor in 2011 de 10,36 miliarde de euro, in crestere cu 5% comparativ cu anul 2010.

Solutiile de ambalare au totalizat vanzari de 9,2 miliarde de euro, in crestere cu 3% fata de 2010, fiind generate in principal de piete emergente din Asia de Sud si Sud-Est, China si Africa.

Cifra de vanzari pentru solutiile de procesare a inregistrat o crestere de 23%, totalizand 1,2 miliarde de euro, o crestere de 2 cifre pentru America de Nord, China, Asia de Sud si Sud-Est, Asia de Nord-Est, Oceania si intreaga Europa.

Mihaela Pavnutescu

 

Comentarii

comentarii