Timbrul de mediu, supus dezbaterii publice

Noul timbru de mediu va fi mai redus decat actuala taxa

Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice (MMSC) a lansat astazi spre dezbatere publica draftul proiectului de ordonanta pentru modificarea si completarea Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.

Potrivit documentului, Legea nr. 9/2012 se modifica si se va numi “ Lege privind timbrul de mediu pentru autovehicule”

Noul timbru de mediu, care urmeaza a fi reglementat printr-o Ordonanta a Guvernului Romaniei, va fi mai redus decat actuala taxa care trebuie platita de posesorii masinilor vechi – Euro 2, Euro 1 si non- Euro.

In schimb, pentru masinile Euro 3 si Euro 4 se va plati mai mult ca in prezent. Pentru masinile cu motor Euro 5, timbrul de mediu va fi similar cu actuala taxa de mediu.

Mecanismul de calcul tine cont de nivelul emisiilor de CO2 si de tehnologia motorului (non – Euro sau Euro 1, 2, 3, 4, 5 sau 6).

“Norma de poluare Euro si valoarea emisiei de CO2 sunt cele menționate de Regia Autonoma Registrul Auto Roman in cartea de identitate a vehiculului”, mentioneaza proiectul Ordonantei.

Ghid de informatii utile lansat de MMSC

Pana la aprobarea de catre Guvern a noii legi, MMSC a lansat un “Ghid de informatii utile” privind timbrul de mediu.

Ghidul justifica cresterea sumelor ce trebuie platite de masinile Euro 3 si Euro 4 prin faptul ca acestea “se vor afla in circulatie mult timp si deci vor polua o perioada indelungata”.

In schimb, masinile cu tehnologii mai slabe (Euro 2, Euro 1 si non-Euro) sunt mai vechi si au o durata mult mai mica de functionare (pana la data la care acestea se vor casa), astfel ca timbrul de mediu va fi mai mic decat taxa actuala.

Timbrul va fi zero pentru automobile Euro 6, electrice si hibrid

Pentru masinile cu motor Euro 6, precum si pentru automobilele electrice si hibrid, timbrul de mediu va fi zero. “Statul roman ofera acest stimulent celor care doresc achizitionarea de astfel de masini”, explica Ghidul.

Timbrul de mediu se va plati o singura data: fie la prima inmatriculare in Romania, fie la prima transcriere a dreptului de proprietate, fara a fi incasat din nou in momentul revanzarii.

“Rabla” ar putea reincepe in martie

 Programul „Rabla” 2013 ar putea incepe in martie si s-ar putea aplica masinilor non-euro, Euro 1 si Euro 2, potrivt Mediafax, care o citeaza pe Rovana Plumb.

Potrivit declaratiilor acesteia, Ministerul Mediului vizeaza schimbari in Programul „Rabla”, printre care cresterea primei de casare, de la 3.800 de lei la 1.500 de euro, dar si acordarea reducerii contra unui singur voucher, alaturi de eliminarea intermediarilor

In prezent, prin Progamul „Rabla”, o persoana poate cumpara o masina noua prezentand, pentru o reducere mai mare, pana la trei vouchere, dat fiind faptul ca acestea pot fi tranzacționate pe piața libera.

Programul guvernamental de casare a masinilor uzate, denumit Programul „Rabla”, permite proprietarilor cu masini mai vechi de zece ani sa duca autovehiculul la casat, primind in schimb o prima de 3.800 de lei sub forma de tichet valoric. Tichetul nu este nominal si poate fi vandut si folosit de catre „purtatorul” acestuia pentru a obține o reducere de 3.800 de lei la achiziționarea unei masini noi. O persoana fizica poate achiziționa o masina noua folosind un numar de maximum trei tichete valorice.

In prezent, tichetele sunt acordate proprietarilor care isi caseaza masinile prin firmele colectoare (REMAT-uri), carora Administrația Fondului de Mediu le repartizeaza aceste vouchere.

Valorificarea la liber a voucherelor si posiblitatea achiziționarii unei masini noi folosind pana la trei tichete au fost introduse in 2010 in Programul „Rabla”.

spot_img

Ultimele știri