Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Tinerii caută alimente cu „eticheta curată” și aleg să consume mai puțin comparativ cu generația anterioară – studiu

Tinerii din generaţia milenial optează pentru mâncarea realizată din ingrediente a căror proveniență este cunoscută, arată un nou studiu.  Această categorie de public alege să consume mai puțin comparativ cu generația anterioară, incluzând în meniu produse care par „mai sigure” comparativ cu altele. Această alegere vine, pe de-o parte, ca urmare a convingerii conform căreia „a mânca mult este o lipsă de control care generează riscuri”. Pe de alta, este evitată astfel risipa alimentară.

De asemenea, în viziunea Milenialilor, mâncarea sănătoasă este cea în care știi exact ce pui și cum o prepari. Astfel, consumul de mâncare gătită a fost menționat de participanții la studiu de fiecare dată când s-a discutat despre alimentația sănătoasă.

Când vine vorba de produse cumpărate din magazin, Milenialii verifică eticheta: nutrienți, E-uri, aditivi, zaharuri, gluten. Ei se opresc asupra produselor care reușesc să convingă prin informația conținută de etichetă.

„Ei sunt în căutare de ingrediente noi și posibilități noi de a le combina. Totuși, acești mileniali sunt mai degrabă followeri, preferând să mănânce ceea ce mănâncă și ceilalți, influențați de preferințele și alegerile grupului”, declară Lăcrămioara Loghin, Managing Director Exact Business Solutions.

Milenialii optează pentru meniuri variate, bucătării internaționale, mâncare experimentală. Gătitul este perceput ca o oportunitate de a învăța și exersa abilități noi, demonstrând că sunt la curent cu ultimele tendințe.

Studiul a arătat că 25% dintre mileniali ascultă la radio sfaturi despre nutrităție și sănătate şi că decid ce mănâncă abia după ce se informează. Înainte de a încerca un aliment sau un preparat nou, ei au nevoie de recomandări ale experților sau influencerilor. Informațiile căutate nu se limitează doar la rețete și aprecieri, ei vor să cunoască și alte detalii precum: ustensile folosite, ingrediente, condimente, calorii etc.

Alegerile mai pot fi influențate de familie și grup de prieteni. Milenialii au încredere în opiniile celor apropiați, ale celor cu care se aseamănă sau cu care rezonează.

Conform studiului, 1 din 4 mileniali români ascultă la radio sfaturi despre sănătate și nutriție. De remarcat este însă și dorința de a putea beneficia de rețete și sfaturi culinare prin intermediul aceluiași canal, 1 din 10 manifestându-și dorința în acest sens.

Informația este parte a studiului calitativ realizat timp de 2 ani (2016-2018) de EXACT & WaveTree.Zero, la inițiativa Kiss Fm. Metodologia utilizată în realizarea cercetării a fost una nouă – comunitate online cu 200 de membri, care au discutat zilnic despre valorile, credințele, convingerile care le ghidează viața și acțiunile. Explorarea a avut și o componentă cantitativă, fiind măsurate pe un eșantion reprezentativ la nivel urban (1.030 de respondenți) alegerile făcute de acest target, atunci când ne referim la socializare, tehnologie, obiceiuri de consum, stil de viață etc.

spot_img

Ultimele știri