Transformarea infrastructurii de transport pe baza unei strategii smart city, necesară pentru creșterea economică a Capitalei

in Business, Transport 13 November 201725 Views

Estim─ârile FMI sugereaz─â c─â fiecare dolar investit ├«n infrastructur─â aduce ├«napoi trei dolari ├«n profitabilitate. Acest lucru este cu at├ót mai evident la nivelul ora┼čului Bucure╚Öti, unde perspectivele de dezvoltare presupun ca infrastructura transportului urban s─â fie ├«n m─âsur─â s─â r─âspund─â unei cereri ├«n cre╚Ötere privind mobilitatea ╚Öi siguran╚Ťa cet─â╚Ťenilor ╚Öi s─â stimuleze dezvoltarea ╚Öi competitivitatea, consider─â┬áCarmen Adamescu, partner EY Rom├ónia.

Transformarea infrastructurii de transport

├Än ultimii ani, Bucure┼čtiul a fost unul dintre ora╚Öele europene cu cea mai mare rat─â de cre╚Ötere a PIB-ului, reflect├ónd ├«ntr-o oarecare m─âsur─â mix-ul favorabil de sectoare industriale. Ora┼čul s-a impus, ├«n special, ├«n domeniul serviciilor profesionale ╚Öi IT&C, cel din urm─â reprezent├ónd un motor sectorial foarte important ├«n cre┼čterea num─ârului de locuri de munc─â. Conform Oxford Economics, Bucure┼čtiul ┼či-a p─âstrat av├óntul ├«n 2016, rata de cre╚Ötere a PIB-ului ╚Öi a locurilor de munc─â ating├ónd 6,8%, respectiv 2,3%, ambele niveluri fiind mai ridicate dec├ót media ora┼čelor din UE.

Datele prelucrate de Oxford Economics arat─â c─â locuitorii Bucure┼čtiului au avut un venit disponibil per capita ├«n 2016 mai mare dec├ót locuitorii din Sofia, Budapesta sau chiar Var┼čovia, dep─â┼čind 10.000 euro. ├Äns─â acesta este ├«nc─â mult ├«n urma mediei europene de 20.000 euro.

Cre╚Öterea economic─â este a╚Öteptat─â s─â r─âm├ón─â mare ╚Öi ├«n 2017, la un nivel de 5,7%, aceasta ├«nsemn├ónd c─â Bucure╚Ötiul se va clasa ├«naintea majorit─â╚Ťii ora┼čelor europene. Rata de ocupare a for╚Ťei de munc─â este estimat─â s─â creasc─â u╚Öor, cu cel mult 1% ├«n 2017, ├«nsemn├ónd doar o u╚Öoar─â sc─âdere a ╚Öomajului care r─âm├óne, ├«n continuare 3,9%.

Ritmul gener─ârii de locuri de munc─â pe termen mediu va fi temperat de ├«mb─âtr├ónirea popula╚Ťiei, cu o rat─â medie anual─â de 0,8% ├«n perioada 2018-2021. Acesta va fi semnificativ mai mic dec├ót media european─â. ├Än ciuda acestui fapt, cre┼čterea medie anual─â a PIB-ului ├«n perioada 2017-2021 este estimat─â s─â r─âm├ón─â deasupra mediei europene, la 2,7%. Serviciile profesionale sunt cele care vor stimula acest─â expansiune.

Cu toate acestea, perspectivele sale de cre╚Ötere sunt tot mai mult amenin╚Ťate de rata mic─â de cre┼čtere a popula┼úiei ┼či de capacitatea sc─âzut─â de atragere a talentelor din alte zone. Mai mult, Rom├ónia este ├«n procedur─â de infringement pentru calitatea aerului din capital─â, ├«n vreme ce TomTom tocmai a clasificat Bucure┼čtiul drept capitala european─â cu cel mai ridicat indice de congestie a traficului, bucure╚Ötenii petrec├ónd cu 50% mai mult timp ├«n trafic dec├ót ├«n condi╚Ťii normale de rulareÔÇŁ, spune Carmen Adamescu.

partenerul EY Rom├ónia a subliniat c─â singura modalitate prin care Bucure┼čtiul va putea s─â dep─â╚Öeasc─â lipsurile ╚Öi s─â sus╚Ťin─â cre╚Öterea ├«n viitor este transformarea infrastructurii de transport pe baza unei strategii eficiente de tip smart city, deoarece aceasta este principalul motor de cre╚Ötere economic─â sustenabil─â.

Capitala Rom├óniei ar trebui s─â utilizeze tehnologiile digitale pentru a dezvolta re╚Ťele inteligente de transport urban, pentru modernizarea utilit─â╚Ťilor ┼či folosirea mai eficient─â a resurselor urm├ónd modelele altor ora╚Öe moderne, unele aflate chiar ├«n Rom├óniaÔÇŁ, amai spus Carmen Adamescu.

Comentarii

comentarii