Încă trei trasee de biciclete vor fi amenajate în București

in Transport 14 June 2018 6 Views

Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat un proiect pentru implementarea a trei trasee de biciclete din zona centrală a Capitalei. Traseele pistelor vor fi amenajate pe carosabil sau, acolo unde se poate, pe trotuare și vor avea 17 kilometri, 10 kilometri şi, respectiv, 11,6 kilometri lungime.

Durata de execuţie este estimată la şase luni. Lăţimea benzilor unidirecţionale va fi de 1,2 – 1,5 m, iar a celor bidirecţionale de 2,5 – 3 m.

Primul traseu din cele trei va avea o lungime de peste 17 kilometri și va fi amenjat pe traseul Piaţa Victoriei – Bd. Iancu de Hunedoara – Şos. Ştefan cel Mare – Şos. Mihai Bravu şi va avea 120 de locuri de parcare pentru biciclete. Costul total al pistei pe acest traseu va fi de peste 18,3 milioane de lei.

A doua pistă se întinde pe 10 kilometri şi va costa aproximativ 5,9 milioane de lei. pista va urma traseul Calea Victoriei – Bd. Regina Elisabeta – Splaiul Independenţei – Bd. Naţiunile Unite şi va avea 50 de locuri de parcare pentru biciclete.

Și, în fine, ultimul traseu aprobat va avea o lungime de 11,6 kilometri, iar amenajararea pistei se va face pe Piaţa Libertăţii – Piaţa Constituţiei – Bd Unirii – Bd. Decebal – Bd. Basarabia – Stadionul Naţional, cu 100 de locuri de parcare. Costul investiţiei este de aproape 13 milioane de lei.

”Principiile urmărite în intervenţiile la nivelul circulaţiilor urmăresc reducerea vitezei traficului auto la 30 km/h şi sporirea accesibilităţii rutelor pietonale şi ciclabile. Traseul de biciclişti şi pietonal va fi identificabil de-a lungul său prin pavimentele utilizate, marcajele semnalizatoare, tipologia mobilierului urban şi a iluminatului stradal”, se arată în expunerea de motive a proiectului.

La începutul lunii mai, consilierii municipali au aprobat indicatorii tehnico-economici pentru realizarea unui alt traseu destinat bicicletelor, de la Piaţa Victoriei, prin Bd. Aerogării şi DN1, până la Bd. Constantin Prezan, pe o lungime de aproape opt kilometri.

Citește și: Consilierii municipali au aprobat Planul Integrat de Calitate a Aerului în Bucureşti pentru perioada 2018-2022

De ce bicicleta încă nu este privită ca mijloc de deplasare în București

Studiu. Construcția de piste de biciclete, investiție în sistemul de sănătate publică

Comentarii

comentarii