Trecerea la automobilele electrice ameninţă 75.000 de locuri de muncă în industria auto din Germania

in Business 11 June 2018 6 Views

Trecerea la autoturismele electrice pune ├«n pericol 75.000 de locuri de munc─â pentru produc╚Ťia de motoare ╚Öi cutii de viteze, a ar─âtat un studiu comandat de sindicatele germane ╚Öi industria auto, potrivit Reuters.

├Än industria auto din Germania sunt 840.000 de locuri de munc─â, dintre care 210.000 sunt legate de produc╚Ťia de motoare, potrivit Institutului Fraunhofer de Inginerie Industrial─â, care a condus studiul.

Apari╚Ťia vehiculelor f─âr─â emisii creeaz─â noi locuri de munc─â, ├«n domeniul electronicii ╚Öi bateriilor auto, ├«ns─â autovehiculele electrice vor avea ca rezultat o munc─â mai redus─â pentru lucr─âtorii de asamblare, a avertizat sindicatul german IG Metall.

“P├ón─â ├«n 2030, fiecare al doilea loc de munc─â ├«n sistemul de propulsie al autoturismelor va fi afectat direct sau indirect de electromobilitate”, a declarat IG Metall despre studiu, care se bazeaz─â pe datele furnizate de Daimler, BMW, Volkswagen ╚Öi furnizorii auto Bosch, ZF ╚Öi Schaeffler.

Companiile trebuie s─â investeasc─â ├«n programe de reconversie a locurilor de munc─â pentru a califica lucr─âtorii pentru noile tehnologii, ├«n timp ce politicienii trebuie s─â vin─â cu o politic─â global─â industrial─â ╚Öi de ocupare a for╚Ťei de munc─â, a spus Hofmann.

“Politicienii ╚Öi industria auto trebuie acum s─â dezvolte strategii pentru a gestiona aceast─â transformare”, a declarat ╚Öeful IG Metall, Joerg Hofmann.

Cele 75.000 de locuri de munc─â amenin╚Ťate se bazeaz─â pe presupunerea c─â 25% din toate automobilele vor fi electrice p├ón─â ├«n 2030, hibrizi 15% ╚Öi variante de benzin─â ╚Öi motorin─â vor avea 60% din pia╚Ť─â.

O adoptare mai rapid─â a vehiculelor electrice ar putea amenin╚Ťa 100.000 de locuri de munc─â, a spus IG Metall.

Reprezentantul Volkswagen, Bernd Osterloh, a declarat c─â motoarele electrice au doar o ╚Öesime din componente ├«n compara╚Ťie cu variantele cu motor cu combustie, ceea ce ├«nseamn─â c─â ma╚Öinile electrice pot fi asamblate mai repede.

Autovehiculele electrice au nevoie de 30% mai pu╚Ťin timp pentru a se asambleaz─â dec├ót autovehiculele actuale, a spus Osterloh. Potrivit acestuia, o┬áfabric─â de baterii necesit─â doar o cincime din for╚Ťa de munc─â ├«n compara╚Ťie cu o uzin─â de motoare.

Reprezentantul BMW, Peter Cammerer, a spus c─â industria german─â trebuie s─â se fereasc─â de a oferi tehnologii ╚Öi know-how concuren╚Ťilor chinezi, coreeni ╚Öi japonezi. Germania este lider ├«n ceea ce prive╚Öte cercetarea celulelor bateriilor, dar ofer─â contracte de baterii furnizorilor str─âini, a spus Cammerer.

Cite╚Öte ╚Öi:┬áMinistru german c─âtre produc─âtorii auto: Investi┼úi ├«n ma┼čini electrice, altfel ve┼úi pierde

V├ónz─ârile de ma┼čini electrice la nivel global au crescut cu 50% ├«n 2017

Comentarii

comentarii