Trei moduri prin care masina electrica va schimba economia globala

Electromobilitatea este de acum inevitabilă, iar impactul pe care îl va avea asupra bursei locurilor de muncă, a industriei petrolului și chiar asupra piețelor financiare va fi profund.

automobilul electric va schimba economia globală

China, cea mai mare piață de automobile din lume, pregătește un calendar pentru a opri producția și vânzarea de vehicule alimentate cu combustibili fosili. De asemenea, India și-a anunțat intenția de a produce numai vehiculele electrice până în 2030. La fel ca Marea Britanie și Franța, aceste două piețe încearcă să elimine treptat vânzările de autovehicule pe benzină și diesel în următorii 20 de ani.

Ascensinea acestei noi industrii pare să fi venit ca un duș rece care scoate din amorțeală guvernele, industria petrolieră și proucătorii de vehicule. Aceștia din urmă recunoscă că nu își pot permite să fie scoși de pe aceste piețe extrem de profitabile. Astfel, Volvo, Jaguar, Land Rover, Volkswagen, Mercedes, Audi și BMW au promis că vor lansa noi modele electrice în următorul deceniu.

Impactul global asupra locurilor de muncă

Vehiculele electrice, inclusiv bateriile lor, necesită în general mai puțină forță de muncă decât cele care funcționează cu benzină. Din acest motiv, printre altele, o reducere treptată a motoarelor cu combustie până în 2030 ar putea duce la pierderea a aproximativ 600.000 de locuri de muncă numai în Germania, se arată într-o analiză realizată de World Economic Forum.

Însă există și previziuni pozitive. Potrivit Federației Australiene a Producătorilor de Componente Auto, interdicția poate fi o veste bună pentru furnizorii de pe piața chineză, inclusiv Australia.

Australia construiește una din cele mai mari autostrăzi pentru mașini electrice

Deși Toyota și alți producători de automobile din zona asiatică și-au închis operațiunile din Australia, deoarece vehiculele electrice devin mai ușor de construit, procesul de fabricație poate deveni simplificat și robotizat, creând noi oportunități de fabricație și de afaceri pentru investitorul potrivit.

Scăderea producției de petrol

Trecerea către mobilitatea electrică până în 2030 va pune o presiune financiară considerabilă asupra principalelor țări producătoare de petrol și va schimba harta geopolitică.

Tony Seba, economist Stanford, susține că cererea de petrol va atinge maximum 100 milioane de barili pe zi până în 2020 și va sădea până la la 70 milioane de barili pe zi până în 2030. Potrivit unui studiu, realizat de acesta și echipa sa în acest an, țările exportatoare nete precum Venezuela, Nigeria, Arabia Saudită și Rusia vor avea cel mai mult de suferit.

Ei susțin, de asemenea, că problema litiului, care, împreună cu nichelul, cobaltul și cadmiul, este esențial pentru vehiculele electrice, este complet diferită de cea a petrolului. Deși există potențial în privința unor sincope în aprovizionare, litiul nu este absolut necesar în funcționarea unei mașini, așa cum este cazul petrolului.

VIDEO Mașinile automatizate își vor face apariția în următorii 10 ani

Potrivit lui Seba, litiul este necesar doar pentru a construi bateria unui vehicul electric, în timp ce petrolul este un combustibil necesar pentru a opera un vehicul cu motor cu combustie internă. Lipsa de litiu ar afecta numai producția de autovehicule noi. De exemplu, flota actuală de vehicule electrice poate funcționa încă mulți ani de acum înainte, în vreme ce lipsa petrolului ar afecta operarea flotei de vehicule cu motoare diesel sau benzină.

Impactul asupra veniturilor bugetare

Până în 2030, veniturile din impozitele pe carburanți ar putea fi reduse semnificativ o dată cu trecerea de la proprietatea individuală a vehiculelor pe benzină la flotele car-sharing electrice și în cele din urmă autonome. Modelul economic dezvoltat de Seba și echipa sa arată că taxele încasate din impozitarea carburanților s-ar reduce în SUA cu 50 de miliarde de dolari.

Administrațiile locale ar putea fi obligate să realizeze stații de încărcare pentru mașinile electrice

Pentru a contracara aceste pierderi, autoritățile ar trebui să găsească alte surse de venituri precum tarifarea per kilometru de călătorie.

De asemenea, alte scenarii legate de car-sharing arată că dimensiunea parcului auto ar putea scădea până la 80%, ceea ce s-ar traduce prin venituri mai mici din taxele de înmatriculare, vânzare, întreținere, asigurare și parcare.

Lupta pentru putere continuă

Deși detaliile privind interdicțiile de pe piețele din China și India sunt încă la stadiu de schițe, ele reprezintă modul prin care politicile guvernamentale pot ajuta la răspândirea vehiculeleor electrice.

Însă unele grupuri de interese, cum ar fi giganții petrolieri BP și Shell, resping ideea că sfârșitul erei petrolului se apropie. S-a argumentat că vehiculele electrice nu sunt suficente pentru a putea schimba jocurile, deoarece cererea de țiței a continua să crească în țările în curs de dezvoltare, iar îmbunătățirea eficienței consumului de combustibil va aduce beneficii care depășesc pe cele ale vehiculelor electrice.

O proiecție exactă a ceea ce urmează să se întâmple este dificil de făcut mai ales în condițiile în care mix-ul de tehnologii și noile concepte de mobilitate perturbă ecosistemul actual al mobilității.

Producătorii auto, guvernele și industria petrolieră vor trebui să ia unele decizii dificile și să se pregătească. Deși motoarele sunt departe de a fi scoase pe tușă, anii de dominație ai acestora sunt numărați.

spot_img

Ultimele știri