Cum vrea UE să stimuleze piața de mașini electrice

Un punct de încărcare pentru fiecare casă nouă și stații de încărcare pentru 10% dintre locurile de parcare din clădiri. Iată cum dorește Uniunea Europeană să impulsioneze dezvoltarea industriei producătoare de mașini electrice, potrivit the Guardian.

infrastructură mașini electrice

Începând cu 2019, constructorii ar putea fi obligați să doteze fiecare casă nou construită sau reamenajată cu un punct de încărcare pentru vehicule electrice.

De asemenea, din 2023, dezvoltatorii imobiliari ar putea fi forțați să proiecteze parcările clădirilor astfel încât cel puțin 10% dintre locurile de parcare să fie prevăzute cu stații de încărcare.

Prevederile aparțin unui proiect de directivă europeană, care vizează facilitarea tranziției spre transport sustenabil și care ar putea intra în vigoare din 2019. Până la finalul anului, autoritățile de la Bruxelles ar trebui sa publice ghidul de aplicare a directivei.

Infrastructura pentru mașini electrice, principala piedică în calea industriei

Potrivit unui studiu realizat de consorțiul Eurelectric, în Uniunea Europeană există diferențe majore în ceea ce privește infrastructura pentru mașini electrice. Dacă în Olanda numărul stațiilor de încărcare depășește 24.000, în Franța sau Germania ajunge undeva la 13.000-14.000.

Ţările mai puțin dezvoltate, precum cele din Europa de Est și țările baltice, stau cel mai prost la acest capitol. În statisticile Observatorului european pentru combustibili alternativi, Lituania figurează cu 18 stații, Bulgaria – cu 21 de stații, iar România – cu 63.

Infrastructura pentru mașini electrice din România, pe drumul cel bun?

Alte estimări sunt însă ceva mai optimiste. Potrivit site-ului plugshare.com, în România există 99 de stații de încărcare pentru mașinile electrice, printre care și locuri private (de exemplu, în parcările subterane din malluri sau hoteluri) și unele care aparțin persoanelor fizice. Cele mai multe sunt în București: 39.

În 2016, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a alocat 70 de milioane de lei din bugetul Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), pentru „infrastructură pentru vehiculele de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic: puncte de reîncărcare pentru vehicule electrice și electrice hibrid”.

Companiile i-au luat-o însă înainte. Autoklass și-a dotat cele 7 centre cu stații de încărcare , Renovatio și Kaufland pun la dispoziția clienților 11 stații de încărcare, iar Cora și EVConnect au promis alte 9 stații. Iată unde se află acestea.

spot_img

Ultimele știri