Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

UE pregateste sanctiuni pentru masinile poluante

Poluarea ii va costa mult pe constructorii de automobile, avertizeaza un studiu elaborat de firma de audit PricewaterhouseCoopers (PwC) si preluat de ziarul francez Le Figaro.

Potrivit normelor elaborate de Comisia Europeana, incepand din anul 2012 automobilele trebuie sa aiba emisii de CO2 de cel mult 130 de grame pe kilometrul parcurs. Producatorii masinilor care depasesc acest nivel vor avea de platit sanctiuni financiare.

In acest context, studiul PwC estimeaza ce taxe vor plati unii producatori auto, daca vor dori sa comercializeze, in anul 2012, aceleasi masini ca in anul 2010. Penalizarile vor fi de 5 euro pe fiecare gram de CO2 emis in plus.

In fruntea listei se afla compania Daimler, producatorul masinilor Mercedes. Ea ar avea de platit circa 2000 de euro pentru anumite modele, ceea ce ar reprezenta o sanctiune financiara totala de peste 1,1 miliarde de euro.

Dacia, printre marii poluatori

Pe locul al doilea in topul celor sanctionati s-ar afla Mazda, cu peste 1800 de euro pentru o masina, iar pe locul al treilea este plasata firma romaneasca Dacia, cu aproape 1800 de euro pe masina.

De exemplu, Dacia Duster Laureate, cu tractiune 4×4, ar avea emisii de 145 grame CO2 pe kilometru.

La polul opus al clasamentului este pozitionata firma japoneza Toyota, care n-ar avea de platit nici o sanctiune, in timp ce firmele franceze Peugeot si Citroen ar plati doar 200 de euro pe masina.

Reprezentantii PwC au explicat insa ca acest calcul este doar teoretic, intrucat o serie de constructori auto si-au adaptat modelele conform normelor UE. Din acest motiv, masinile noi comercializate in 2012 ar putea fi mult mai ecologice decat cele din 2010.

In anul 2006, emisia medie de CO2 a fiecarei masini inmatriculate in Europa a fost de 161 de grame, iar in anul 2010, de 140 de grame. Pentru anul 2020, reglementarile europene impun reducerea emisiilor pana la 95 de grame de CO2 pe kilometru.

In comparatie, normele de pe alte continente sunt mult mai indulgente. De exemplu, China si-a fixat pentru anul 2015 o limita a emisiilor de gaze cu efect de sera de 165 de grame pe kilometru, iar SUA isi propun o limita de 160 de grame pentru anul 2016.

Mihai Diac

Foto: www.autoplanet.fr/

Citeste si:

Masinile electrice si hibrid se pot cumpara foarte avantajos prin programul "Rabla"

Parlamentul European cere reducerea emisiilor de CO2 la autoturisme si vehicule comerciale usoare

spot_img

Ultimele știri