UE va reduce emisiile de carbon de la mașini și dube cu doar 35% până în 2030

in Legislatie, Transport 15 October 2018 30 Views

Guvernele Uniunii Europene au stabilit ╚Ťinta de reducere a emisiilor de carbon de la ma╚Öini ╚Öi dube, aceasta fiind mai pu╚Ťin ambi╚Ťioas─â dec├ót cea propus─â de Parlamentul European. Germania, Cehia, Polonia, Slovacia ╚Öi Ungaria, sus╚Ťinute de Comisarul European Miguel Arias Ca├▒ete, au sus╚Ťinut reducerea cu 35% a emisiilor p├ón─â ├«n 2030, comparat cu nivelurile din 2021, fa╚Ť─â de ╚Ťinta de 40% propus─â de 17 ╚Ť─âri ale UE.

 

Conform ONG-ului Transport & Environment, ╚Ťinta este prea pu╚Ťin ambi╚Ťioas─â pentru a evita schimb─ârile climatice dezastruoase ╚Öi a respecta legile de mediu ale Uniunii Europene pentru 2030.

Conform acordului, emisiile de carbon de la ma╚Öini ╚Öi dube vor fi reduse cu 15% p├ón─â ├«n 2025 ╚Öi 30% p├ón─â ├«n 2030. ├Än plus, ├«n ╚Ť─ârile ├«n care pia╚Ťa vehiculelor electrice este mai pu╚Ťin dezvoltat─â ca media Uniunii Europene, v├ónzarea vehiculelor cu zero emisii vor fi contabilizate dublu. Acordul prevede ╚Öi o prelungire controversat─â a derog─ârii pentru produc─âtori auto, de care beneficiaz─â ├«n mod special Jaguar Land Rover. Acordul final va fi luat la ├«nceputul anului 2019.

╚śaptesprezece ╚Ť─âri, reprezent├ónd peste jum─âtate din popula╚Ťia Europei, au cerut ini╚Ťial o reducere de 40% a emisiilor de la ma╚Öini ╚Öi dube p├ón─â ├«n 2040, propunere acceptat─â de Parlamentul European. ├Äns─â Germania, Cehia, Polonia, Slovacia ╚Öi Ungaria au insistat asupra unei reduceri de maxim 30%, propunere sus╚Ťinut─â de Comisarul European Ca├▒ete.

Danemarca, Irlanda, Luxemburg, Olanda, Slovenia ╚Öi Suedia ╚Öi-au exprimat dezam─âgirea fa╚Ť─â de acord ╚Öi au declarat c─â vor cere o ╚Ťint─â mai ambi╚Ťioas─â ├«n cadrul negocierilor cu Parlamentul European.

ÔÇ×Decizia de azi a guvernelor UE este dezam─âgitoare pentru planet─â. Arat─â c├ót de mult s-au ├«ndep─ârtat Comisia ╚Öi anumite state membre de la pozi╚Ťia de lider ├«n domeniul politicii privind clima, pun├ónd interesele produc─âtorilor auto pe primul loc ├«n ciuda avertiz─ârilor sumbre privind efectele schimb─ârilor climatice catastrofale. Dar totul nu se ├«ncheie aici, negocierile care vor urma cu Parlamentul European pot ├«nc─â ob╚Ťine un acord ambi╚Ťios care pune UE pe drumul cel bun spre limitarea ├«nc─âlzirii cu 1.5 grade Celsius ╚Öi este un lucru pozitiv ╚Öi pentru locuri de munc─â, aer curat ╚Öi consumatori.ÔÇŁ, a declarat Greg Archer de la Transport and Environment.

Sectorul de transport contribuie la cele mai multe emisii în Europa, iar două treimi dintre acestea provin de la mașini și dube.

Green Report Shop Transport ECO

T&E estimeaz─â c─â stabilirea unor ╚Ťinte mai ambi╚Ťioase ar accelera tranzi╚Ťia c─âtre vehicule cu 0 emisii ╚Öi ar crea mai mult de 200.000 locuri de munc─â noi p├ón─â ├«n 2030.

S─âpt─âm├óna trecut─â, IPCC a publicat un raport privind schimb─ârile climatice care subliniaz─â nevoia unor schimb─âri radicale ├«n toate aspectele societ─â╚Ťii, inclusiv ├«n sectorul de transport, pentru a putea limita ├«nc─âlzirea planetei la 1.5 grade Celsius peste nivelurile pre-industriale.

Comentarii

comentarii