UE vrea să extindă taxele antidumping la importurile de biciclete din China

in Business, Transport 7 June 20181 Views

Uniunea Europeană a lansat luni o investigaţie pentru a decide dacă va extinde taxele antidumping la importurile de biciclete din China, după ce producătorii europeni şi-au exprimat îngrijorarea că afluxul de importuri asiatice ar putea distruge industria lor.

Producătorii europeni au cerut ]n luna martie extinderea cu cinci ani a taxelor antidumping la biciclete, care urmează să expire miercuri. O serie de cazuri antidumping ale UE au intensificat tensiunile comerciale dintre Bruxelles și Beijing într-un moment în care ambele țări se confruntă cu măsuri protecționiste de la Washington.

Din 1993, UE impune taxe de 48,5% la importurile de biciclete, inclusiv din Indonezia, Filipine şi alte ţări, din cauza suspiciunilor că bicicletele chinezeşti ar putea fi livrate prin aceste state.

Taxele vor rămâne în vigoare până când UE finalizează investigaţia, un proces care ar putea dura 15 luni, potrivit Jurnalului Oficial al Uniunii Europene.

Asociaţia Producătorilor Europeni de Biciclete (EBMA) a depus o plângere împotriva practicilor de dumping ale producătorilor chinezi, care, potrivit EBMA, inundă piaţa UE cu produse ale căror preţuri abia acoperă costul de producţie.

Asociația Europeană a Producătorilor de Biciclete (EBMA) a cerut oficialilor Comisiei Europene să acționeze, spunând că producătorii chinezi ar inunda importurile în UE dacă restricțiile vor fi ridicate.

EBMA susține că acțiuni similare au eliminat deja producătorii de biciclete locali din Statele Unite și Japonia.

Asociația precizează că prețurile chinezești pentru energie, metal și substanțe chimice sunt distorsionate și că criteriile internaționale de referință ar trebui folosite pentru a calcula un preț corect pentru bicicletele chinezești.

Datele autorităţilor de la Beijing arată că exporturile de biciclete chinezeşti către UE au urcat cu 15% anul trecut, la 1,66 milioane de unităţi, în pofida taxelor, în timp ce vânzările de biciclete în UE au scăzut cu 6%.

De asemenea, în octombrie 2017, UE a lansat o investigaţie asupra importurilor de biciclete electrice din China, după ce Asociaţia Producătorilor Europeni de Biciclete a depus o plângere împotriva practicilor de dumping ale producătorilor chinezi.

Compania Giant din Taiwan, unul din cei mai mari producători globali de biciclete, cu fabrici în China şi Olanda, a dezminţit că importurile au crescut substanţial.

 

Comentarii

comentarii