Un tânăr român propune un altfel de model de business pentru fashion axat pe sustenabilitate

Un tânăr antreprenor din Bucureşti propune un altfel de model de business axat pe sustenabilitate în industria fashion, cu zero stocuri şi 100% materiale organice sau reciclate. Astfel, în luna iulie, a lansat Ethics Streetwear, un brand de streetwear care îşi propune să ofere articole vestimentare aflate la polul opus al modei rapide, cu grijă de mediul înconjurător și de comunitatea din care face parte.

Investiția inițială a fost de aproximativ 5.000 de euro, iar planurile de viitor vizează extinderea pe piețe noi, din comunitatea europeană.

În primul rând, startup-ul nu lucrează cu stocuri, ci produce un articol vestimentar atunci când acesta este comandat pe site și, astfel, evită orice posibil waste al materialelor sau prezența unui stoc masiv dintr-un model care este posibil să nu aibă succesul scontat. 

Ethics este visul oricui de a face bine. Este momentul în care te-ai hotărât să nu mai aștepți și să schimbi chiar tu ceva. Reprezintă curajul de a-ți asuma responsabilitatea și nebunia frumoasă de a încerca să inspiri viața din jurul tău. Este secunda în care ți-ai ascultat sufletul și în care n-ai calculat riscul. Pentru că niciun lucru minunat n-a apărut fără ca visul să capete forma realității”, spune Alin Geonea, fondator al Ethics Streetwear.

De asemenea, hainele sunt croite din bumbac organic, care a fost cules într-un mod responsabil, cu un impact dăunător cât mai redus asupra mediului. Iar, dacă este nevoie să folosească poliester, acesta va fi întotdeauna unul reciclat.

Din 2020 tânăra companie îşi propune să înceapă livrarea coletelor și cu bicicleta, cel puțin în București, urmând ca acest model să fie replicat în toate orașele în care acest lucru va fi posibil.

”Vrem să oferim publicului nostru produse care să reziste în timp, dar care să aibă o amprentă redusă asupra naturii și în procesul de producție. De aceea, vizualurile hainelor sunt imprimate direct în țesătură sau brodate, acestea conferind longevitatea pe care ne-o dorim”, explică Alin Gheonea, fondatorul startup-ului.

Gheonea doreşte, totodată, să ofere ceva înapoi comunității care l-a inspirat și care se află la bazele creării brand-ului Ethics. Fiecare colecție este concepută în colaborare cu câte un illustrator român, aflat fie la început de drum, fie fiind deja cunoscut pentru inspirația pe care ne-o oferă. Primele două colecții, ”The Basics” și ”The Myths” au fost realizate împreună cu Fs303, illustrator român stabilit în Madrid.

„Anul 2020 promite două noi colecții și produse care să transmită mai departe promisiunea noastră de a oferi haine care să inspire generații, dar care să și reziste în timp, contribuind astfel la asigurarea unei lumi mai bune și mai puțin poluate, de care să ne putem bucura mulți ani de acum încolo”, mai spune Gheonea.

spot_img

Ultimele știri