Unilever adaug─â, din 2039, amprenta de carbon a produselor pe etichete

in Business, CSR, EcoLIFESTYLE, Poluare 22 July 2020 82 Views

Unilever a anun╚Ťat c─â va implementa, p├ón─â ├«n 2039, un sistem prin care s─â scrie amprenta de carbon a fiec─ârui produs pe etichete. Mai mult, compania ╚Öi-a propus s─â reduc─â emisiile de dioxid de carbon cu 50% p├ón─â ├«n 2030.

Un studiu realizat de Institutul pentru Strategiile Globale de Mediu ╚Öi Universitatea din Aalto a ar─âtat c─â dac─â ac╚Ťiunile individuale de reducere a amprentei de carbon s-ar putea aduna, ar face o mare diferen╚Ť─â. Pornind de la acest studiu, a ap─ârut mi╚Öcarea ÔÇ×Stilul de via╚Ť─â 1,5 gradeÔÇŁ, care presupune limitarea amprentei de carbon a fiec─ârei persoane la 2,5 tone de emisii pe an, adic─â 6,85 de kilograme pe zi, noteaz─â Tree Hugger.

Însă misiunea celor care acceptă această provocare este foarte grea, pentru că trebuie să calculeze singuri acest impact. Ar trebui să urmărească fiecare produs până la fermă sau la fabrică și de acolo să calculeze emisiile până la raft.

Pentru a veni ├«n ajutorul celor care sunt aten╚Ťi la amprenta pe care o au asupra mediului, dar ╚Öi ca parte din strategia de a atinge neutralitatea privind dioxidul de carbon, compania Unilever a anun╚Ťat m─âsura legat─â de etichete, care va fi implementat─â p├ón─â cel t├órziu ├«n 2039.

ÔÇ×├Än timp ce lumea ├«ntreag─â se lupt─â cu efectele devastatoare ale pandemiei de Covid 19, nu ne permitem s─â uit─âm c─â criz─â climatic─â este ├«nc─â o amenin╚Ťare pentru noi to╚Ťi. Credem c─â transparen╚Ťa legat─â de amprenta de carbon va fi un accelerator ├«n cursa global─â c─âtre zero emisii ╚Öi face parte din ambi╚Ťia noastr─â s─â comunic─âm amprenta de carbon a fiec─ârui produs pe care ├«l vindem. Pentru a face asta, vom pune la punct un sistem prin care furnizorii s─â declare, pe fiecare factur─â, amprenta de carbon a bunurilor ╚Öi serviciilor furnizate. ╚śi vom crea parteneriate cu alte companii ╚Öi organiza╚Ťii pentru a standardiza colectarea, distribuirea ╚Öi comunicarea datelorÔÇŁ, a transmis Unilever ├«ntr-un comunicat.

├Än prim─â faz─â, nu vor exista standarde sau verific─âri ale ter╚Ťilor, iar consumatorii vor trebui s─â cread─â pe cuv├ónt compania. ├Äns─â Marc Engel, liderul global al lan╚Ťului de aprovizionare Unilever, a spus pentru Bloomberg c─â sper─â c─â concuren╚Ťii Unilever vor lua exemplu ╚Öi c─â ├«n cur├ónd va exista un standard independent pentru etichetarea amprentei de carbon, a╚Öa cum exist─â ╚Öi etichetele nutri╚Ťionale de pe produsele alimentare.

ÔÇ×Este un angajament foarte mareÔÇŁ, a ad─âugat acesta. ÔÇ×Dar vedem clar c─â consumatorii vor s─â ╚Ötie cum contribuie produsele pe care le cump─âr─â la amprenta lor de carbon.ÔÇŁ

Unilever și-a mai asumat că, până în 2023, se asigura ca produsele și ambalajele din hârtie să nu mai contribuie la despăduriri și că își va reduce emisiile de dioxid de carbon cu 50% până în 2030.

Despre autor: Oana Racheleanu

Atunci c├ónd aproape toat─â lumea spune ÔÇ×Nu se poate!ÔÇŁ, exist─â totu╚Öi c├ó╚Ťiva oameni care spun ÔÇ×Hai s─â g─âsim o solu╚Ťie!ÔÇŁ. Pe ei ├«i caut─â Oana Racheleanu, despre ei ├«i place s─â scrie.

Comentarii

comentarii