Unilever vrea să elimine combustibilii fosili din produsele sale de curăţenie până în 2030

Unilever, unul dintre cei mai mari producători globali de produse de curățenie, anunță planul de a înlocui în proporție de 100% materiile prime organice având la bază carbon provenit din combustibili fosili din formulele produselor de curățenie, cu materii prime organice care au la bază carbon obținut din surse regenerabile sau carbon provenit din materiale reciclate.

Cea mai mare parte dintre produsele de curățenie conțin ingrediente ce au la bază materii prime derivate din combustibili fosili, o sursă de carbon neregenerabilă.

„În ultimele luni am văzut o cerere fără precedent pentru produsele noastre de curățenie și suntem mândri că avem rolul de a ajuta la menținerea oamenilor în siguranță în lupta împotriva COVID-19. În același timp, nu putem uita de problemele de mediu cu care se confruntă planeta noastră – casa noastră. Poluare. Distrugerea habitatelor naturale. Urgența climatică. Planeta este casa pe care o împărțim cu toții și avem responsabilitatea de a o proteja”, spune Peter ter Kulve, președintele diviziei Home Care a Unilever.

Noua ambiție este parte din inițiativa Unilever Clean Future, un program dezvoltat de divizia Home Care a companiei, menit să aducă o schimbare fundamentală în modul de realizare a unora dintre cele mai cunoscute produse de curățenie din lume, atât în ceea ce privește procesul de producție a acestora, cât și procesul de ambalare.

Clean Future își propune să includă principiile economiei circulare atât la nivel de ambalaj, cât și la nivelul formulelor produselor, astfel încât să reducă amprenta de carbon a brandurilor recunoscute la nivel global.

Unilever spune că își propune să facă tranziția către surse de carbon regenerabile sau reciclate pentru aceste substanțe. Clean Future este prima inițiativă de o asemenea amploare, dar și un pas înainte în realizarea promisiunii Unilever de a înregistra zero emisii ale produselor până în anul 2039.

Materiile prime organice utilizate în produsele de curățenie ale Unilever sunt cele care au cea mai mare pondere în amprenta de carbon (46%) pe parcursul ciclului lor de viață. Prin urmare, prin renunțarea la substanțe chimice derivate din combustibili fosili în formulele produselor, compania anunță că va introduce noi modalități de reducere a amprentei de carbon a unora dintre cele mai mari branduri de curățare din lume. Unilever se așteaptă ca această inițiativă să reducă amprenta de carbon a formulelor produselor cu până la 20%.

Peter ter Kulve, președintele diviziei Home Care a Unilever, explică: „Prin Clean Future ne regândim radical businessul. Ca industrie, trebuie să reducem dependența de combustibili fosili, inclusiv ca materie primă pentru produsele noastre. Trebuie să oprim extragerea carbonului de sub pământ atunci când există suficient carbon deasupra solului”.

Unilever transmite într-un comunicat de presă că programul Clean Future a inspirat deja o serie de inovații în categoria produselor de curățenie. Compania dă și câteva exemple de produse:

* În România, Unilever a introdus în 2019 portofoliul de produse Seventh Generation care cuprinde produse de curățare a hainelor și a vaselor, alături de detergenți universali și pentru baie, care se bazează pe un concept eco-friendly. Ambalajele sunt confecționate din materiale reciclate – 100% ambalaje reciclabile pentru a urma un traseu firesc al ciclicității în natură. Parfumurile produselor contin 100% uleiuri esențiale obținute din ingrediente naturale (pentru variantele care conțin parfum), produsele au până la 97% ingrediente derivate din plante, nu conțin nici un ingredient de origine animală, formulele sunt biodegradabile; nu conțin parfumuri și înălbitori sintetici, compuși organici volatili și coloranți și toate produsele au certificare ecologică (EU Ecolabel) și certificare cruelty-free Leaping Bunny (produse netestate pe animale).
* Compania a lansat pe piața din România primul odorizant de toaletă sustenabil: Domestos Power 5 Eco. Ambalajul din plastic, carcasa și cartonul sunt fabricate din materiale reciclate și reciclabile 100%, în timp ce produsul livrează aceeași prospețime intensă pe care consumatorii o caută într-un odorizant de toaletă.
* Nu în ultimul rând, anul trecut Unilever a lansat pe piața locală și prima gamă de sprayuri Cif cu produse care conțin ingrediente de curățare 100% derivate din surse naturale, ce asigură o curățare în profunzime a suprafețelor – Cif Nature’s Recipe. Gama este comercializată în recipiente obținute din materiale reciclate, reciclabile și prietenoase cu mediul înconjurător.

De asemenea, Unilever investește 1 miliard de euro în Clean Future, pentru a finanța cercetarea biotehnologică, utilizarea CO2, procesele chimice cu emisii reduse de carbon, formulele biodegradabile și sustenabile. Totodată, compania va reduce la jumătate utilizarea plasticului virgin până în 2025.

Investiția Clean Future, care vine în continuarea angajamentelor asumate de brandurile Unilever de a investi 1 miliard de euro în Fondul pentru Climă și Natură în următorii 10 ani, se concentrează pe crearea de produse de curățenie accesibile, care oferă rezultate superioare de curățare cu un impact semnificativ mai mic asupra mediului.

Abordarea Carbon Rainbow
În centrul programului Clean Future stă „Carbon Rainbow”, o nouă abordare a Unilever pentru diversificarea carbonului utilizat în rețetele produselor. Sursele de carbon neregenerabile (identificate în Carbon Rainbow drept carbon negru) vor fi înlocuite cu dioxid de carbon recuperat (carbon purpuriu), carbon obținut din plante și alte surse biologice (carbon verde), carbon recuperat din oceane și mări (carbon albastru) și carbon recuperat din materiale reciclabile (carbon gri).

Peter ter Kulve, președintele diviziei Home Care a Unilever, concluzionează: „O nouă bioeconomie se ridică din cenușa combustibililor fosili. Am auzit tot mai des că oamenii doresc produse sustenabile mai accesibile, la fel de bune ca produsele convenționale. Evoluțiile rapide în știință și tehnologie ne permit să le oferim acest lucru, cu noi beneficii pentru consumatorii care folosesc produsele noastre, de la ingrediente de curățare cât mai puțin agresive, până la autocurățarea hainelor și a suprafețelor. Furnizorii și partenerii noștri în inovare au un rol esențial în această tranziție. Prin modelul Carbon Rainbow, propunem o transformare la nivelul întregii economii a modului în care carbonul va fi folosit de fiecare dintre noi”.

Citește și:

Banca Europeană de Investiţii va înceta să mai finanţeze proiecte bazate pe combustibili fosili

Unilever adaugă, din 2039, amprenta de carbon a produselor pe etichete

spot_img

Ultimele știri