Vânzările dinainte de Crăciun din Marea Britanie, mai proaste decât în 2008

in EcoLIFESTYLE 24 December 2018 81 Views

Vânzările din Marea Britanie sunt mai proaste decât în timpul crizei financiare din 2008, se plâng comercianții. Unul dintre motive îl reprezintă îngrijorările clienților privind mediul.

Vânzările dinainte de Crăciun din Marea Britanie, mai proaste decât în 2008

Retailerii din Marea Britanie sunt îngrijorați, ba chiar furioși, pentru că perioada dinainte de Crăciun este de obicei cea care aduce cele mai mari profituri. Însă anul acesta vânzările nu arată prea bine, iar numeroase branduri au avertizat că cifrele pentru ultimul sfert de an vor fi dezastruoase.

Sports Direct a descris luna noiembrie ca fiind „cea mai proastă de când analizăm datele, incredibil de proastă”, iar Asos a spus că profitul pentru acea lună a fost mult mai prost decât se aștepta. Lanțul de haine pentru femei Bonmarche a spus că „vânzările au fost mult mai proaste decât în timpul crizei financiare din 2008, când economia britanică a trecut prin cea mai adâncă recesiune din 1920 încoace”. Un economist de la Visa a declarat că „în ciuda reducerilor de Black Friday, cheltuielile au scăzut din nou în noiembrie, așa cum s-au întâmplat în șapte din cele 11 luni ale anului”.

Analiștii oferă diferite explicații pentru vânzările scăzute. În primul rând, dau vina pe schimbările climatice. Marea Britanie a avut de a face cu temperaturi mai ridicate decât de obicei, în această toamnă, ceea ce a făcut dificil ca magazinele să vândă hainele de iară. Iar în ultima perioadă, britanicii au avut parte de ploaie înghețată, zăpadă și vânturi puternice, astfel încât au preferat să stea în casă, decât să facă cumpărături pentru Crăciun.

Al doilea motiv despre care vorbesc analiștii este instabilitatea politică, ținând cont de modificările pe care le aduce Brexit pentru britanici. Astfel, oamenii sunt presați să-și plătească datoriile și să cheltuiască mai puțin.

„Când bugetele s-au micșorat, consumatorii au început să considere prioritar să iasă în oraș, decât să cumpere lucruri, ceea ce duce la speculația că Marea Britanie a ajuns la limita superioară de deținut lucruri”, scriu jurnaliștii de la The Guardian.

Schimbarea era ceva previzibil pentru oricine petrece timp online, ținând cont de conceptele precum minimalismul, decluttering, mindfulness și simplitatea, care au luat amploare, spun cei de la TreeHugger.

„Am anticipat că focusul consumatorilor se va muta pe alegeri mai etice privind cumpărăturile pentru acest Crăciun, ca răspuns la îngrijorările privind mediul, pe care le-am văzut luând amploare anul acesta. Recent, consumatorii au fost avertizați privind impactul negativ al uleiului de palmier, așa că sunt în căutarea uleiului de palmier sustenabil sau a produselor fără ulei de palmier”, a declarat Tim Hunt, de la organizația Ethical Consumer, care monitorizează obiceiurile de consum.

Raportul pentru 2018 organizat de aceștia arată că vânzările brandurilor de haine sustenabile au crescut cu aproape 20%, iar vânzările hainelor second-hand, din rațiuni de mediu, au crescut cu 22,5%, grație atenției pe care media a acordat-o impactului asupra mediului a fast fashion.

Clienții evită, de asemenea, și brandurile care nu sunt etice: „Peste un sfert din cei care au răspuns la sondajul nostru au răspuns că au evitat să cumpere produse sau să utilizeze un serviciu dacă un anumit brand a avut un impact negativ asupra mediului în ultimul an – o creștere de 65% din 2016”, a mai spus Hunt.

Despre autor: Oana Racheleanu

Atunci când aproape toată lumea spune „Nu se poate!”, există totuși câțiva oameni care spun „Hai să găsim o soluție!”. Pe ei îi caută Oana Racheleanu, despre ei îi place să scrie.

Comentarii

comentarii