Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Vasele de croazieră practică o metodă de a reduce emisiile care este dăunătoare mediului

Creșterea în popularitate a croazierelor stârnește îngrijorarea experților, care avertizează că multe dintre vasele de croazieră folosesc o metodă de reducere a emisiilor care este dăunătoare mediului pentru a îndeplini noile reguli legate de combustibilii murdari, care vor fi implementate anul viitor.

Industria de croaziere, alături de restul flotei de transport maritim din lume, trebuie să își schimbe combustibilii de la păcura grea la păcura ușoară, pentru a reduce emisiile toxice. Mulți proprietari de vase de croazieră aleg sisteme de purificare a gazelor de evacuare, în loc să cumpere combustibili mai curați.

Sistemul controversat utilizează apă de mare pentru a “curăța” combustibilii murdari, apoi o aruncă înapoi în oceane, sau, în cazul unor sisteme mai scumpe, o captează și o aruncă în locuri special destinate.

Singapore, Hong Kong și China, precum și câteva state din Caraibe, au interzis evacuarea în oceane a apei de la sistemele de purificare, pentru a proteja viața marină. Luna trecută, o coaliție de ONG-uri a cerut interzicerea utilizării sistemelor de purificare în zonele europene de control al emisiilor.

Conform analiștilor, aproximativ 90% din vasele de croazieră aleg să instaleze astfel de sisteme pentru a respecta reglementările Organizației Maritime Internaționale (OMI), care vor intra în vigoare în 2020 și care obligă vasele de croazieră să folosească combustibili cu conținut de sulf de maxim 0.5%, comparat cu limita de 3.5% din prezent.

OMI permite utilizarea sistemelor de purificare a gazelor de evacuare, însă experții avertizează că acestea ar putea avea un impact negativ asupra mediului marin.

Paddy Rodgers, CEO EuroNav, a atras atenția că nu au fost făcute încă studii pentru a evalua impactul acestei practici și că produsul secundar evacuat în mări și oceane este acidul sulfuric, care este un poluant.

Combustibilii marini emit cantități semnificative de CO2, oxizi de sulf și oxizi de azot, precum și pulberi în suspensie care conțin negru de fum, metale grele și alte substanțe toxice.

Reprezentanții Friends of the Earth SUA au declarat că industria croazierelor ar trebui să fie mult mai exigentă când vine vorba de protecția mediului, mai ales pentru că vasele lor ajung în unele dintre cele mai pure locuri de pe planetă.

„Acest lucru înseamnă că ar trebui să instaleze tehnologii mai bune de reducere a poluării, cum ar fi filtre de particule diesel care nu permit vaselor să ardă combustibili grei, trebuie să folosească combustibili mai curați. Industria este un contribuitor la schimbările climatice și nu ar trebui să agraveze lucrurile prin adăugarea reziduurilor acidice într-un ocean care se încălzește.”

Royal Caribbbean Cruises a anunțat săptămâna trecută că a înregistrat rezervări record în 2019, în parte datorită creșterii numărului de turiști chinezi. Compania a anunțat că înregistrează o creștere rapidă a interesului pentru croaziere în Europa și Alaska și o creștere a cererii pentru tururile din insulele Caraibe.

RCC a anunțat că va folosi sisteme de purificare a gazelor de evacuare pentru a respecta reglementările din 2020.

spot_img

Ultimele știri