Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Vehiculele care emit cele mai multe noxe, interzise în centrul Madridului

Primăria Madridului a interzis accesul în centrul orașului a vehiculelor pe benzină fabricate înaintea anului 2000 şi a celor diesel mai vechi de anul 2006. Aceste categorii reprezintă 17% din parcul auto al Madridului.

Vehiculele care emit cele mai multe noxe, interzise în centrul Madridului

Pentru a diminua poluarea din capitală, autoritățile spaniole au stabilit o nouă regulă privind accesul vehiculelor în centrul Madridului. Mașinile trebuie să poarte la vedere abțibilduri care să reprezinte nivelul de poluare pe care îl produc: 0 – mașinile electrice cu zero emisii, ECO – mașinile hibrid, C și B – mașinile noi pe motorină sau benzină.

Cele mai vechi, adică pe benzină fabricate înaintea anului 2000 şi a celor diesel mai vechi de anul 2006 nici măcar nu vor fi eligibile pentru abțibilduri și, deci, nu vor avea acces în centrul orașului. Totuși, aceste mașini vor avea permisiunea de a circula în zonă dacă aparțin unor locuitori din centru.

Autoritățile spun că momentan nu vor exista amenzi pentru cei care nu au afișate la vedere aceste însemne, dar din 24 aprilie 2019, ele devin obligatorii. Amenda pentru vehiculele care pătrund într-o zonă unde nu au voie va fi de 90 de euro.

republicabio.ro

Măsura este menită să reducă poluarea cu 20% în centrul capitalei. Estimările experților s-au dovedit a fi adevărate în prima zi a interdicției, cu reducerea traficului cu o treime pe cea mai aglomerată stradă a orașului, Gran Via, și cu 6 – 14% pe alte străzi.

Madrid se alătură altor orașe europene care au luat deja măsuri față de traficul intens care poluează aerul. Paris are instaurat duminicile fără mașini în centrul orașului, dar și o zi pe an în care nicio mașină nu circulă în localitate. Londra, Stockholm, Milano și Atena au propus măsuri similare pentru vehiculele pe motorină sau benzină, dar mai puțin drastice: automobilele au în continuare acces în centrul istoric al oraşelor, în schimbul plăţii unei taxe.

„Am ajuns într-un punct în care e mai sănătos pentru unii oameni să stea în case și să nu facă sport, decât să iasă afară și să respire aer poluat”, a scris Audrey de Nazelle, lector în managementul aerului poluat la Imperial College London.

spot_img

Ultimele știri