Vehiculele electrice transfomate în surse mobile de energie

Nissan, producătorul celui mai bine vândut automobil electric din lume, Nissan LEAF, și Enel, a doua cea mai mare companie energetică din Europa în funcție de capacitatea instalată, și-au unit forțele pentru a dezvolta un sistem inovator Vehicle 2 Grid, care permite conducătorilor auto și utilizatorilor de energie să funcționeze precum niște „hub-uri de energie” individuale, cu posibilitatea de a folosi, depozita și reintroduce excesul de energie electrică în rețea.

vehicle 2 the grid

Studiile pentru a testa viabilitatea vehiculelor integrate în rețea sunt deja în curs de desfășurare și este pentru prima dată când aceste sisteme sunt testate.

Acordul cu Grupul Enel va aduce primele vehicule integrate în rețea în țări în care reglementările permit suficientă generarea de valoare. Danemarca va găzdui primul set de studii cu Germania, Olanda și alte regiuni europene nordice. Acest demers este parte a angajamentului Enel și Nissan de a sprijini întregul ecosistem de vehicule electrice, ce merge dincolo de mașina în sine și care oferă noi servicii pentru industria energetică.

Tehnologia Vehicle-to-Grid (V2G) permite vehiculelor electrice să fie pe deplin integrate în rețeaua de energie electrică și prin îmbunătățirea capacității rețelei de a gestiona energia din surse regenerabile și va face sursele regenerabile mai difuze și la prețuri accesibile.

Sistemul funcționează permițând proprietarilor Nissan Leaf să se conecteze la rețea pentru a încărca vehiculul când cerere este scăzută, în perioadele de tarifare ieftină, cu opțiunea de a utiliza apoi energia electrică stocată în bateria vehiculului la domiciliu, atunci când costurile sunt mai mari, sau chiar reintroducând energia în rețea, pentru a genera beneficii suplimentare.

În Franța, de exemplu, unde există 38 de milioane de vehicule și actuala capacitatea de generare a energiei electrice este de 130 GW, într-un viitor în care toate vehiculele sunt electrice/hibride cu încărcare, integrarea vehiculelor în rețea ar putea însemna o centrală electrică virtuală de până la 380 GW (de 3 ori capacitatea de producție națională a Franței).

Citește și:

Românii au cumpărat 25 de mașini electrice, în primele 10 luni ale anului

Automobilele electrice se repoziționează în ofertele dealerilor

Cât te costă transformarea unui Logan într-o mașină electrică

spot_img

Ultimele știri