Volkswagen va plăti o amendă record de un miliard de euro în Germania pentru scandalul dieselgate

Procurorii germani au obligat gigantul auto Volkswagen să plătească o amendă de un miliard de euro pentru falsificarea rezultatelor testelor de emisiilor poluante, iar producătorul auto a anunţat că va accepta această amendă şi îşi va asuma responsabilitatea pentru scandalul dieselgate.

„Volkswagen acceptă această amendă și își recunoaște responsabilitatea”, pentru scandalul emisiilor de Dieselgate, a declarat compania într-un comunicat de presă.

Compania și-a exprimat încrederea că plata amenzii ar putea să-și îndrepte parțial greșelile și să servească drept descurajare pentru orice comportament similar în viitor.

Scandalul emisiilor a izbucnit în septembrie 2015, când cercetătorii americani au descoperit că milioane de automobile diesel Volkswagen aveau instalate cu software pentru a eluda standardele de emisii poluante, deși nivelurile lor de poluare erau de fapt mai ridicate decât reglementările permise.

Scandalul a dus la rechemarea în masă a mașinilor în service-uri, daune semnificative reputației VW și demisia mai multor angajați de top ai companiei.

Apoi, s-a constatat că și alți producători de autovehicule au folosit un software similar pentru a efectua teste pe motoare diesel, în special pentru a putea trece standardele deosebit de stricte pentru emisiile de oxizi de azot.

Volkswagen se confruntă, de asemenea, cu amenzi sau investigații din alte 19 țări, inclusiv SUA, Canada, India, Brazilia, China și Australia.

Măsura luată de procurorii din Braunschweig de a depune o cerere de infracțiune administrativă este una dintre puținele modalități prin care VW poate fi obligată să plătească pentru scandalul din Germania, întrucât scandalul a afectat în cea mai mare parte autoturismele vândute în străinătate. Cu toate acestea, există încă mai multe procese în așteptare din partea consumatorilor germani împotriva companiei.

Volkswagen a promis miliarde de dolari pentru a-i despăgubi pe deţinătorii de autovehicule diesel din SUA. Însă, până acum, compania a refuzat să adopte o măsură similară pentru cele 8,5 milioane de vehicule din Europa implicate în acest scandal, din cauza diferenţelor existente în legislaţie.

Citește și: Majoritatea mașinilor diesel noi lansate după scandalul Dieselgate depășesc limitele de poluare

Hamburg este primul oraș german care va interzice mașinile diesel vechi

 

spot_img

Ultimele știri