Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Vosganian amana dezbaterea taxei auto cu una, doua saptamani

Guvernul a decis, miercuri, sa amane aprobarea modificarilor convenite cu Comisia Europeana referitoare la taxa auto pana la discutarea cu liderii partidelor parlamentare a necesitatii acestei taxe pentru protectia mediului, a declarat ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian.

"Este foarte important ca, pe langa explicarea temeiurilor acestei taxe, sa explicam si posibilele consecintele ale respingerii acestei taxe. Romania ar fi subiect al unui proces si ar lasa neelucidata o tema de actualitate pentru intreaga Europa, impactul pe care poluarea provenita de la autovehiculele il are asupra mediului", a declarat Vosganian.

Ministrul a adaugat ca actuala formula a taxei armonizeaza obiectivele privind poluarea pe care le avea taxa in formula aprobata de Parlament in decembrie 2006 in acord cu cerintele Uniunii Europene privind libera competitie.

"Este asadar o formula care adapteaza o lege aprobata de Parlament la cerintele UE. Procedura se va incheia abia dupa votul din Parlament", a adaugat Varujan Vosganian.

Vosganian: taxa de mediu este benefica

Taxa de mediu este o taxa care s-a dovedit extrem de benefica pentru Romania in 2007, a declarat marti ministrul Finantelor, Varujan Vosganian, intr-o emisiune televizata.

"In timp ce Bulgaria a importat 400.000 de masini , Romania a importat, la aceeasi scara, 140.000 de masini, in conditiile in care Bulgaria are o populatie de doua ori si ceva mai mica decat Romania si asta a dus si la intinerirea parcului auto", a explicat Vosganian.

Potrivit acestuia, in 2007, Romania avea peste 50 la suta din parc masini mai vechi de 12 ani, iar Bucurestiul avea 75 la suta din emisiile de nitrati numai din automobile. Acesta a mai spus ca va exista o mai mare transparenta a cheltuirii banilor proveniti din acesta taxa.

"In 2007, alocarile pentru mediu au fost proportional cu cat estimam atunci sa aducem cu taxa, de aproape 250 milioane euro. Acum, in acest an, si in anii urmatori, se aloca in plus catre Ministerul Mediului o suma echivalenta cu ceea ce speram noi sa luam de la mediu. Banii vin la buget, dar noi am discutat cu organismele neguvernamentale pe o transparenta a monitorizarilor sa vada ca exact suma pe care o primim ca taxa se va converti in programe de mediu, ce inseamna impaduriri, filtre pentru un aer mai curat si alte programe de acest fel", a mai spus ministrul.

Potrivit lui Vosganian, anul trecut circa 200.000 romani au achizitionat autoturisme noi. Veniturile din aceasta taxa vor fi virate Fondului pentru mediu si vor fi gestionate de Administratia Fondului pentru Mediu, in vederea finantarii programelor si proiectelor pentru protectia mediului.

Sindicatele si patronatele se opun taxei auto

Reprezentantii sindicatelor si patronatelor considera ca nota de fundamentare a proiectului pentru taxa auto are lacune, intrucat nu prezinta impactul real asupra mediului de afaceri si populatiei, informeaza Realitatea.net.

De asemenea, spun ei, proiectul propus de Guvern are un efect negativ asupra industriei nationale, pentru ca descurajeaza productia si comercializarea de masini noi romanesti.

Membrii Consiliului mai afirma ca proiectul taxei auto va duce la reducerea drastica a locurilor de munca din industria de profil.

Consiliul Economic si Social avizeaza toate proiectele de lege si hotararile de guvern, insa caracterul acestor avize este unul pur consultativ.

Foto: realitatea.net

spot_img

Ultimele știri