Wal-Mart isi extinde eforturile pentru un mediu mai curat asupra furnizorilor chinezi

Compania Wal-Mart a anuntat un alt pas pe care intentioneaza sa-l faca in eforturile sale de a-si face lantul de magazine cat mai sustenabil, se arata intr-un nou raport care explica care sunt beneficiile, atat de mediu cat si altele pe care un magazin ” verde ” le are, informeaza Green Biz.

Retailerul si-a planificat o intalnire cu aproximativ 1.000 de furnizori chinezi la sfarsitul anului pentru a stabili teluri similare cu cele ale campaniei initiate in Statele Unite.

"Sunt foarte increzator ca vom vedea in China mult mai multe progrese decat ne-am imaginat. Guvernul chinez abia acum a inceput procesul de sustenabilitate si incepe sa inteleaga ce inseamna asta pentru ei pe termen lung. De asemenea, sunt foarte agresivi pentru atingerea telurilor", a declarat Lee Scott, CEO al companiei Wal-Mart, pentru ziarul american Financial Times.

Aproximativ 30% dintre toate cumparaturile straine din China sunt realizate de Wal-Mart, fapt care forteaza furnizorii sa-si reduca impactul asupra mediului prin folosirea a mai putine resurse si prin emiterea a mai putine gaze cu efect de sera si alti poluanti. Compania planuieste sa reduca cantitatea de ambalaje a produselor cu 5% pana in 2013 dar si sa creeze un formular atasat ambalajului care sa ajute furnizorii sa vada unde ar putea sa faca imbunatatiri. Intr-o discutie recenta organizata la Universitatea Berkeley din California, vicepresedintele pentru sustenabilitate Wal-Mart, Matt Kistler, a declarat ca lantul de magazine este responsabil pentru 92% din amprenta de carbon lasata, in timp ce compania are control direct doar pentru 8%.

In afara de beneficiile aduse mediul prin folosirea a mai putine resurse, mai putine deseuri si mai putine emisii produse, un lant de magazine verde poate influenta baza afacerii si a consumatorului.

Un raport realizat de Diamond Management&Tehnology Consultants Inc. arata ca prin folosirea practicilor verzi intr-un lant de magazine costurile sunt reduse, devine mult mai eficient si ar putea creste valoarea actiunilor. Nestle, de exemplu, a economisit 510 milioane de dolari la nivel international intre anii 1991 si 2006 prin reducerea ambalajelor.

Raportul numit "Cazul pentru un lant de magazine verde: schimband ordinul intr-o oportunitate", face cateva recomandari despre modul in care un lant de magazine poate fi mai prietenos cu mediul. O companie trebuie sa inceapa cu o strategie pe termen lung, sa faca analize regulate si sa dea prioritate anumitor programe si eforturi.

spot_img

Ultimele știri